ST 2 / 3 /4

Alt det du ikke kan finde ud af at indsende i nedennævnte og åbent forum for kommende DKD-medlemmer
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

ST 2 / 3 /4

Indlægaf jesper b » 10. nov 2018 13:34

Sider lidt her efter en voldsomt lækker sommer, må konstatere multien faktisk fik kørt under 3000 km, for travlt, så var det for varmt, så var der familien ;) - overvejer om det kan forsvares at have for 165000 kr multistarda holdende der ikke bruges ret meget, hvis 2 længste ture var til Kbh og en tur til GF i Kallundborg, ellers altid kun hyggeture med hjemkomst samme dag, i forlængelse af de tanker, rumsterer det om jeg skulle sælge den fantastiske cykel, og skifte til en STer, so herre comes-
Smid jeres tanker om de tre STer, ( ikke ST4s - vil ned i en lavere pris ) list pros / cons, har de “små” kræfter nok, osv osv, og inden der kommer alle mulige foreslog om monster, ssieér osv, den SKAL kunne have tøsen bagpå - ellers snupper jeg 888eren
Jesper :D
Brugeravatar
Darkwing Duc
DKD medlem

Re: ST 2 / 3 /4

Indlægaf Darkwing Duc » 10. nov 2018 15:14

Hvis du vil down-price hvorfor så ikke en luftkølet Multi?

hvilken årgang og km er din 1200?
SBK 1098 Rød
MTS 1100 Rød
MTS 620 i.e. Dark

Sold:
900ss i.e. Gul
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 10. nov 2018 15:45

Det er en 2013, multi 1200s sport, med dig lækkert grej på, kørt ca 52000 - kan se du købte min gamle 1098 hos Vagn Jensen :clap: :clap:
ClausRN
DKD medlem
Geografisk sted: Stoholm Jylland

Indlægaf ClausRN » 10. nov 2018 16:17

Jeg har lige købt en ST 4S med ABS, den kører fantastisk. Man er bare tryg ved den fra første køretur. Den trækker også rigtig godt, meget bedre end feks en ST 3.

Hvor lamgt ned i pris vil du egentlig, for synes da jeg er rimelig billig kørende. Jeg gav 40000kr for cyklen, som var nyserviceret for over 1000€ hos Claus Carstens for 250km siden(juni). Den skulle så synes og have et par nye dæk, som hurtigt og billigt blev fikset på DKs bedste værksted i Hammel. Den er fra 2003 og har gået 60000 km.

Pga det fine efterårs vejr :banghead: har jeg desværre ikke fået puttet så mange km på den endnu, men det kommer helt sikkert til foråret.
Claus

916 Monoposto (til gaden)
999 (til banen)
Monster 696 (til gaden)
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 10. nov 2018 16:23

Claus det er i det leje, + 10k evt jeg tænker, måske lidt min nærighed når jeg kigger på de få km den store har kørt, og hvad det reelt koster, mod hvad man også andet gerne vil- ku sagtens fristes ved den pris, men syntes ikke jeg hitter så mange der
Brugeravatar
Darkwing Duc
DKD medlem

Indlægaf Darkwing Duc » 10. nov 2018 16:28

Ja Jesper, det er din gamle 1098. Jeg købte den sidste sommer. den er rigtig fin og kører fantastisk. Har fået lidt mere carbon, badekarret og spejlhuse så den ækle folie kunne komme væk.
Den fik også en lidt blødere bagfjeder da jeg blev træt af "skridtprygl"på de danske vaskebræt veje.
Troede du var glad for den Multi?
SBK 1098 Rød
MTS 1100 Rød
MTS 620 i.e. Dark

Sold:
900ss i.e. Gul
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 10. nov 2018 16:38

Jeg er vildt glad for den, men syntes måske det er mange penge at have stående uden at få det rigtigt brugt, det er en helt igennem fantastisk maskine, med masser af power, og alt i udstyr
Brugeravatar
Darkwing Duc
DKD medlem

Indlægaf Darkwing Duc » 10. nov 2018 16:48

Hvorfor så ikke en luftkølet Multi? De kører jo fantastisk.
SBK 1098 Rød
MTS 1100 Rød
MTS 620 i.e. Dark

Sold:
900ss i.e. Gul
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 10. nov 2018 17:28

Hej Jesper,

Nu tænker jeg det er ufattelig svært at sidestille et indkøbt stykke legetøj med økonomi, uanset mattematik-formlen's udseende, skulle det give mening så havde vi nok vespa-scootere alle sammen, hvis vi overhoved havde noget på 2 hjul med motor :hammer:

-bliver du glad af at spare eller af at have noget der virker for dig? -Og her vil jeg citere min onkel, lykken ved at spare vare kun til det øjeblik den erhvervede ting viser sig for dårlig til opgaven... ;) Og det er jo kun penge.... 8)

(-En anden sag er selvfølgelig hvis man er økonomisk presset, men det er ikke det jeg læser "er problemet")
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 10. nov 2018 17:48

Det er jo ikke økonomi ud fra det ikke går! Nærmere lidt tanken om under 3000 km på et så godt år, og at der er mange andre ting at lave, tanken om en st4 ku gøre turene lige så godt- vi kører sgu ikke med så hård gas mere, og har selv længe sagt det er ikke antallet af km, men hvor gode de er der tæller, men må jo også være realistisk om det ku være sjovt med en ekstra ferie eller et nyt lækkert optik til kameraet - eller en ny lakering af den anden cykel også ku prioriteres, - men måske bare en gang tankemylder efter en snak med et par MC kammerater i aftes, om bla vores kørsel ikke er heeeelt så meget mere, vedr luftkølet multi, havde jeg en sammen med 1098eren til ture hvor vi var to, og hvor der kørtes stillehyggetøffeture, den blev så da 1098eren røg byttet til 1200s multien, og en dejlig gammel 888er, me ku også være en 1000ds multi skulle være vejen, de er mega sjove og kører som skrevet fantastisk
Jamp848
DKD medlem

Indlægaf Jamp848 » 10. nov 2018 18:31

Jeg har haft en ST4 i 6 år - og den var virkelig det værd.
Jeg har aldrig haft problemer med den, en både sportslig og komfortable maskine; mere sportslig end komfortabel dog, og den fungere stadig bedst ved høje hastigheder som enhver anden duc. Jeg fik sat dynocommander på efter et par år, og indrullet til 125 HK fra 117, og maskinen blev nærmest silkeblød ift før/så mange andre oplevelser med duc v.
Ret god siddeposition uden at være opret. En herlig maskine hvis man ikke vil en racer, og ikke vil køre flyder BMW-agtig.
Brugeravatar
Lars W
DKD medlem
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lars W » 11. nov 2018 10:37

Jamp848 skrev:en både sportslig og komfortable maskine; mere sportslig end komfortabel dog, og den fungere stadig bedst ved høje hastigheder som enhver anden duc. Jeg fik sat dynocommander på efter et par år, og indrullet til 125 HK fra 117, og maskinen blev nærmest silkeblød ift før/så mange andre oplevelser med duc v.
Ret god siddeposition uden at være opret. En herlig maskine hvis man ikke vil en racer, og ikke vil køre flyder BMW-agtig.

Mig bekendt har en ST4 lige omkring 105 HK , så din cykel må være rimelig pumpet fra frabrikkens side :clap:

Jeg har kørt ST4s i mange år og rigtig mange km og det er en fin touring cykel , jeg har kørt flere lange ferie ture med fruen bag på , og jeg har ingen problemer med langsom kørsel ved kø / by mv men sidde stillingen er til lidt mere fart .
asger
DKD medlem
Geografisk sted: visby

Indlægaf asger » 12. nov 2018 15:40

Har haft både St2,3 og 4, dog ingen S model, synes dog ST3 er den bedste all-round og med den bedste kombination af solidt bundtræk og omdrejnings villighed, især med åbne potter/filter med indkøring! St 2 har jo osse godt bundtræk, men mister lidt pusten opad, hvor jeg synes 4,erens motor er lidt for meget sport til denne type MC! 3,eren har da osse den bedste ergonomi og vindbeskyttelse og har jo en bundsolid motor! Har 2 stk ST 2 til salg, en 3,er stående U/A og Carsten Voigt har en topfin ST3 tilsalg til under 60tkr!
Brugeravatar
Carsten B
DKD medlem
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Carsten B » 12. nov 2018 19:23

Vel nemt nok, Madsen har vist en st3 og en st4 holdende til salg, så er det vel bare at prøve. :?:
Pani # 163 - its the way you use it that counts…