Defekt kobling og ladeproblemer

Alt det du ikke kan finde ud af at indsende i nedennævnte og åbent forum for kommende DKD-medlemmer
Brugeravatar
Peder
DKD medlem
Geografisk sted: Fredericia

Defekt kobling og ladeproblemer

Indlægaf Peder » 25. okt 2018 20:34

Defekt kobling og tændingsproblemer.

Hej Ducadister.. Efter 24 års tilløb og suk har jeg endelig i sommers købt min ungdomskærlighed i form af en 996’er.. Jeg har haft lykkelige 1600 km på den nu med kun smerter i nakken, sovende håndled og ubrugelige køreegenskaber i byen til følge.. Og jeg ligner en flækket træsko i ansigtet hver gang jeg står af den. :D . Så glad for at hun ENDELIG blev min. Men jeg har altså også lidt udfordringer som jeg gerne vil spørge jer om:

1. Har oplevet ”tændingsudfald” under kørslen. Ligesom at man kortvarigt tager ”dødmandsknappen”. Jeg har skiftet batteriet nu. Men er der andre åbenlyse fejlkilder jeg bør tjekke?
2. Af de fire ”tapper” som sidder på baghjulsakslen er der knækket en. Så der skal nok en ny ”Krone” på. Hvor finder man en sådan reservedel billigst? Og hvordan får man nemmest den stump ud der sidder inde i fælgen? ( 6 eger Machinni fælge)
3. Koblingen er stået af. Den var superhård til at starte med og meget svær at sætte i frigear. Men nu er koblingen væk. Trykket og hydraulikvæsken er væk.. Er dette problem et man selv kan fixe? Jeg har bestilt en Haynes skrue manual og er ikke dum teknisk set. Men jeg har absolut ingen erfaring med at skrue i en Ducati.
Gode råd søges.

Og tilgiv mig hvis jeg har smidt dette indlæg op i det forkerte forum. Men synes ikke at jeg kunne finde det rigtige underforum.
Peder
pederfrandsen@hotmail.com / mobil: 41 26 69 40
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt
Geografisk sted: Langeskov "fyn"

Re: Defekt kobling og ladeproblemer

Indlægaf Lars Rasmussen » 26. okt 2018 09:46

Hej Peder

Tillykke med dit valg, jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvordan du har det med din nye veninde :thup også med hensyn til, at være en lille smule øm i kroppen, efter en dag i sædet på den, men tro mig, det overskygges totalt, af den glæde det er, at mærke hende ude på de små snoede landeveje ;)

Jeg kan se du er bosidende i Fredericia, så hvis jeg var dig, ville jeg tage et smut op til Madsens garage i Hammel, han vil kunne hjælpe dig med stumper og masser af gode råd, og husk på at hvis vi støtter vores lokale forhandlerer, er de som regel villig til at gå langt for at hjælpe os når det brænder på, selv søndag formiddag.

Har du forresten sendt din indmelding til DKD, for kan se dit navn står med sort skrift, dette er ikke medlemmer, ellers vil den være grøn, der kan selvfølgelig være en overgangsperiode, inden du er registreret i systemet, men som medlem får du adgang til en kæmpe database, og en masse viden om Ducatier, af stort set alle modeller, inklusiv reperations manualer til fri afbenyttelse :lol:

Og så er der jo snart julefrokost, :pint: hvor du vil kunne møde en masse af samme art som dig selv :mrgreen:

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Sachs årg. 1956
Honda CD 50
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 26. okt 2018 11:03

Hej Peder, jeg bor tæt på, i Brejning, og kigger gerne på kobling / baghjulsproblemet, den med udsætteren er jeg lidt på bar bund med
Vh Jesper B
Brugeravatar
LoadMaster
DKD medlem

Indlægaf LoadMaster » 26. okt 2018 16:23

Hej Peder,

først og fremmest - Tillykke med din 996'er :clap: :clap: som de beskrev den i et engelsk MC blad i '95 " The most jaw dropping beautiful bike ever build " Den ska' du nok bli glå ve' :lol: :lol:

Som Lars skriver, så er Bo Madsen fra Madsen's Garage i Hammel " The man to see " når det drejer sig om gode råd, dele/rep. af Ducati'er. Det han ikke ved om De røde fra Bologne, er ikke værd at vide.

Skulle du fatte interesse for noget Classic Road Race, så er der indtil flere af klub medlemmerne der køre DM ræs på 996'ere ( der kommer vist yderligere et par stykker i sæson 2019 ) - kom og kig på banerne næste år.

Søren
LoadMaster RACING.
Brugeravatar
Peder
DKD medlem
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Peder » 26. okt 2018 19:19

Først og fremmest tak for den varme velkomst.. Det er rart at være iblandt medpatienter af den "italienske syge" :D

Jeg er medlem, men er lidt usikker på om jeg er logget rigtigt ind div steder. Jeg har ihvertfald brugt det link som formand Johnny har sendt til mig :) ..

Tak for rådet omkring Madsens Garage.. Ham vil jeg nok opsøge med de udfordringer som I ikke kan hjælpe mig i mål med her i løbet af vinteren, og Tak til dig Jesper B.. Jeg skriver lige direkte til dig omkring udfordringen med koblingen og baghjulet.

Glæder mig til at dele min glæde med jeres i de kommende sæsoner.. Jeg føler at jeg er endelig kommet hjem efter mange år på Honda og Kawa'er. Fantasiske stabile maskiner med uden den varme og glød som min røde dame udstråler :)
pederfrandsen@hotmail.com / mobil: 41 26 69 40
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 27. okt 2018 12:07

Har sendt dig en privat besked her i Baren

//Johnny