Ducati certifikat

Ja, det er ikke tobaks- og sprutafgifter der diskuteres her!
SILD
DKD medlem
Geografisk sted: Horsens

Ducati certifikat

Indlægaf SILD » 22. aug 2018 10:16

Jeg har en 996sps, og har fået oplyst at man, når man køber Ducati, får et certifikat med stel og motornr.? Da jeg har købt brugt i Tyskland, har jeg ikke fået sådan et med, da jeg ikke vidste det. Det har jeg så efterfølgende fundet ud af og da det er 13-14 år siden at jeg købte cyklen, kan jeg ikke finde sælger. Er der nogen der ved om man kan få et nyt certifikat ved hendevendelse til Ducati Italien??
peter hansen
DKD medlem

Re: Ducati certifikat

Indlægaf peter hansen » 22. aug 2018 16:01

Det kan du ihvertfald.
Men det er naturligvis op til dig at overbevise dem om at den er ægte da de ikke nødvendigvis har styr på stelnumre osv.
Jeg havde engang en 888 SP5 som de ikke troede var ægte, men det lykkedes til sidst.
Hilsen Peter
www.westsign.dk
Sthor
DKD medlem

Indlægaf Sthor » 25. aug 2018 00:09

Jeg har ikke fået et certifikat på nogen af de nye Ducati cykler jeg har købt i DK (Den første i 1998) men jeg har fået et EC CERTIFICATE OF CONFORMITY med en brugt Ducati jeg købte i Tyskland og det lader til at være hvad du leder efter.

Dokumentet ser nemlig ud til at være et test/data papir udstedt af fabrikken da cyklen rullede af samlebåndet med model, stel nummer, mål, vægt, EC normer, støj, etc.

Jeg ville have vedhæftet certifikatet til denne besked men det kan åbenbart ikke lade sig gøre på grund af server pladsmangel (2 x 150kb) så hvis du vil have det som eksempel kan du sende mig en besked med din e-mail adresse og så sender jeg det til dig.
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 26. aug 2018 11:40

Hej

Jeg er ikke sikker på om det er CFC der søges men måske nærmere "SPS-Certifikatet" -skulle følge en ægte SP/SPS og sikkert andre special-udgaver, for at kunne skelne dem fra senere ombyggede "almindelige serie produkter" -Ud over det lille ekstra skilt på øverste gaffelbro.... -En slags Dipolm til glas og ramme ;)

CFC, bruges i forb. med syn/indregistrering (især med køretøjer fra f.eks. USA) men ikke burde være nødvendig da den kommer fra et EU-Land og formodentlig har en tidligere registrerings attest. -fahrzeugbrief, på tysk..

Hvis det er CFC vil jeg tro at F.I. kan være behjælpelig...
Ducati-Danmark som er importør burde også kunne klare CFC "ret problem frit"
Mvh. Henrik www.FTCO.dk