Hvordan får vi økonomisk "bæredygtige" arrangementer som er interessante landsdækkende

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Hvordan får vi økonomisk "bæredygtige" arrangementer som er interessante landsdækkende

Indlægaf JLL » 24. jun 2018 05:10

Affødt af en anden tråd omkring arrangementer på Sturup, efterlyses hvad der egentlig skal til, for at få stablet interessante banedags arrangementer sammen.

Bredt spørgsmål - men så behøver I ikke begrænse Jer, men gerne fokusere på hvad rammer skal være for at tilgode se medlemmer i hele landet.
Brugeravatar
beerdog23
DKD medlem
Geografisk sted: Uden for pædagogisk rækkevidde Støvring (nordjylland)

Re: Hvordan får vi økonomisk "bæredygtige" arrangementer som er interessante landsdækkende

Indlægaf beerdog23 » 24. jun 2018 07:35

I min personlige optik, er Danmark et “uland” vedr motorsport, det er alt for besværgeligt og kostbart at få banedage til at give mening. DKD banedage er nogle helt unikke arrangementer med et socialt islæt som er sjældent set :thup
Jeg tror at vi skal kigge syd for grænsen for at finde baner som er til at komme i nærheden af både økonomisk og "politik" mæssigt. Der er flere af DKD's medlemmer som kører sydpå til en bane som Gross Dölln som er rimelig i køreafstand fra Danmark (Berlin).
Jeg ved dog ikke hvad det ville koste at købe sig ind på et af evt Motomonster's arrangementer som klub, men synes dog at det kunne være værd at undersøge. Der kunne evt også kigges ind i hvad en fælles transport af grej kunne koste (leje/låne lastbil).
Bjarne
Bjarne Kristiansen
1959 Ducati 125 Turismo Sport på vej til USA
1974 Ducati Scrambler 250
1992 Ducati 907 Ie (Calzone)
1999 996S Ben Bostrom
2005 Ducati SS1000 DS
Brugeravatar
040876
DKD medlem
Geografisk sted: Randers

Re: Hvordan får vi økonomisk "bæredygtige" arrangementer som er interessante landsdækkende

Indlægaf 040876 » 26. jun 2018 20:56

Jeg vil give Bjarne ret hans synspunkter omkring at kigge syd for grænsen. Der har historisk set været en del snak om at prøve i det svenske men jeg tror det løb er kørt, hvis man ser på trenden mht. støjkrav derover, samt det faktum at det er relativt dyrt for jyder mht. transport, kontra Tyskland.
Men jeg mener at der er mange faktorer der har indflydelse på om det kan blive en succes at lave en banedag som ikke er på Padborg Park. I en parallel tråd der relatere til samme emne, beskriver Flemming problematikken omkring at ligge DKD bandage relativt tæt på andre angementer. Der vil jeg give ham ret i at man bliver nød til at prøve at lave lidt hjemmearbejde, for at undgå at det kommer til at ligge for tæt på hinanden. Jeg tror også at mange har svært ved at finde tiden til at deltage, så der bliver prioriteret mht. tid, og hvis man kun skal skele til race delen af en banedag, taber Padborg Park i mange tilfælde til andre baner syd for grænsen. Det bringer mig til det næste punkt, jeg tror de fleste medlemmer prioriterer deres tid højere end økonomi, jeg mener det er et problem at det er blevet tradition at en banedag med DKD kun skal koster 1000kr. Jeg er sikker på at rigtigt mange gerne vil give en del mere for en banedag i DKD sammenhæng, hvis det var på en mere interessant bane. Vi har i Team Temporali efterhånden deltaget i en del DKD banedag på PP, og det er som regel ikke banen vi kommer for. Det er det sociale der trækker.
Jeg tror også der er gået lidt 'det er nemt og trykt' på Padborg i den, vi har jo efterhånden lidt hjemmebane forhold til den. Jeg mener at klubben gør et fantastisk godt stykke arbejde med hensyn til Padborg, misforstå mig ikke, men jeg ville tage hatten af hvis man turde tage en chance og prøve noget nyt.
M.v.h.
Mads Nielsen
Teamchef Team Temporali

You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime.

848 Baneged
916 Baneged
Bimota YB8
Brugeravatar
Niels-erik
DKD medlem
Geografisk sted: Lige syd for Mariager fjord
Kontakt:

Indlægaf Niels-erik » 26. jun 2018 23:26

En Blå køres input. :P
Meget enig..... :( Citat) jeg tror de fleste medlemmer prioriterer deres tid højere end økonomi, jeg mener det er et problem at det er blevet tradition at en banedag med DKD kun skal koster 1000kr. Jeg er sikker på at rigtigt mange gerne vil give en del mere for en banedag : :thup

Uenig: ( citat) og det er som regel ikke banen vi kommer for. Det er det sociale der trækker.

Personligt : :hacker Tid er en faktor.. også økonomi... men jeg vil gerne betale (hvis der er plads i økonomien) for at prøve en fed bane.. selvom jeg aldrig bliver Racer/TT guru.. Derfor valgte jeg Sweeden frem for PP, som jeg har været på 4 gange.. Med det vil jeg sige.. at glem ikke OS der bare gerne vil hygge og ikke vælte os i racetermer og dæk tryk.. men en ny fed bane med booking i god tid.. er for mig FEDT... Ja og så er der folk der siger vil du ikke blive bedre og lærer at kører stærkere... NEJ ikke i mit tilfælde.
PS. Ja jeg blev overhalet.. og det er jeg ligeglad med. :thup

Mvh NE-CUSTOM
Monster 900ie
Carl Erik
DKD medlem
Geografisk sted: Rønge 8860 Ulstrup

Indlægaf Carl Erik » 1. jul 2018 10:10

Har også undret mig over at alt snart kun handler om banedage.
Det var interessant at vide, hvor mange almindelige fattigrøve med meget lidt interesse i banedage der kunne støves op, med så mange medlemmer var det da, som opfordringen lyder, et spørgsmål om hvad der kunne friste dem.
Jeg savner møder med hygge ved almindelig sammenkomst, eventuelt ved et træf med indbydelse til andre Ducati Klubber.
Der kunne lejes et feriecenter, eller en spejderhytte hvor der var en mulighed for indendørs overnatning eller i telt i stil med træfene på Egholm.
Hvad med Ducati vennerne fra Ottersberg som holdt nogle gode træf, dem høre vi ikke meget til mere.
Kunne også være, at byde ind med private garagebesøg ud over de planlagte kaffebesøg i regionerne med en frisk snak.
Dermed ikke sagt at det vil trække folk af huse og blive et hit, men måske et forsøg værd.
Jeg kunne jo selv ligge ud med en et uforpligtende garagemøde her Lørdag eftermiddag d. 21/7.
Der kan teltes, ryges, danses og føres uhøvisk tale, bare i ikke pisser i min have.
Gerne med forhåndstilmelding senes 14/7 så jeg ved hvor meget saft jeg skal blande.
Carl Erik Fries Jensen.
Røngevej 4. 8860 Ulstrup.
Senest rettet af Carl Erik 2. jul 2018 19:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
rudi
DKD medlem
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf rudi » 1. jul 2018 17:19

Hørt Carl Erik!
Jeg savner, også i den grad, de kaffemøder og fællestur, som vi havde mange af for ca 10 år siden.

PS: undskyld - hvis jeg er med til at afspore track day tråden. Jeg er jo også lidt en skabs-track-day kører, selvom tiden ikke rigtig har været til det, de seneste år.
Billede
Hirschgaard
DKD medlem
Geografisk sted: Midt Sjælland

Indlægaf Hirschgaard » 1. jul 2018 19:33

Hej
Jeg er et meget nyt medlem og giver mit bud på spørgsmålet her i debatten.
Jeg tænker, at ikke alt handler om banedage nødvendigvis, men hvis det er den mest aktive gruppe i øjeblikket vil det jo være naturligt, at det bliver det meste synlige her på siderne og de aktiviteter som bliver holdt.

Jeg havde også forestillet mig, at der var flere "kaffe" ture og møder end jeg foreløbig har set, men så er opgaven at vi hver især må byde ind med den form for aktiviteter. Det kan være fælleskørsel til en bane dag for at se på...det kan være tur kørsel hvor der er en eller flere der sætter turen og det kan udvikles....
Jeg syntes det kunne være fedt, at være en flok af Duc... nye som gamle der køre tur hvad målet så kunne være må vi udvikle gennem tiden.
Jeg er ny på en Ducati, men køre på en ældre ST2... lad os lave nogle ture så vi kan komme ud og vise og fortælle det, som det er, at køre Ducati... en fed oplevelse og fællesskab.

Jeg er bosiddende midt på Sjælland og køre gerne for at ramme en fælleskørsel...og vil også gerne byde ind med tur aktiviteter..
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 1. jul 2018 21:57

Flere fællesture, ja tak, det er trods alt ikke flertallet, der kører bane ræs.
DKD medlem
Geografisk sted: Als

Indlægaf Goose » 2. jul 2018 07:33

Hej
Der var i starten af året en lignende spørgen efter arrangementer, der mere var anlagt på hygge end banekørsel. Det var noget jeg også godt ville, for her skal der kun bruges et par timer en eftermiddag/aften. Jeg fik så lagt 3 arrangementer ind i Ducati kalenderen i april, juni og september med sparke dæk, fællestur og en grill pølse i det sønderjyske, men der kom ingen tilmeldinger. Vejret var som nu strålende. Arrangementet i september har jeg nu aflyst, da jeg gerne vil kunne lave noget andet end at vente på, om der alligevel dukker nogen op, som måske ikke lige havde set det med tilmelding.
Jeg tror ikke det er lysten der mangler, men jeg tror ikke folk kigger meget i arrangementskalenderen. På vores hjemmeside kan man se de seneste indlæg i baren. Måske kunne man også have et vindue med datoer for de næste arrangementer. Ellers skal et arrangement nok helst køres op i baren, og have noget omtale, lige før det løber af stablen for at få tilmeldinger. Alternativt skal man måske gå medlemslisten igennem, og samle mail adresser på folk i området med en Ducati, for så at skrive til dem privat. Der er kun 6-7 ducatier i nærområdet, så mon ikke en 3-4 stykker kunne samles.
Jeg har ikke givet op, men sommerferien er lige om hjørnet, og lige nu har jeg besøg af en franskmand, der skal købe en bil.

Hilsen
Michael
Brugeravatar
Thomas Ertmann
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, nær ved Aalborg

Indlægaf Thomas Ertmann » 2. jul 2018 07:53

Hej.

Jeg har lige behov for at komme med mine kommentarer for 25 ører.

Jeg må karakterers som en af ”banetosserne”.

Jeg forstår godt at nogle af de medlemmer der ikke tiltrækkes af banearrangementerne, måske går med en følelse af at ”banefraktionen” flyder lidt meget i Ducati klubben. Set ud fra klubbens medlemsantal, så er det tydeligt at det kun er en lille del der tager rundt på baner i udlandet, og en lidt større del der deltager i DKD egne bane dage.
Først og fremmest tror jeg at ”banefraktionen” er meget aktivt. Det gør at der bliver skrevet mere på baren, og der kommer flere artikler i Expressen fra netop denne gruppe.
Jeg tror på ingen måde, at vores gode bestyrelse forfordeler gruppen. Derimod har bestyrelsen flere gange bedt om at man vil lave arrangementer lokalt, med mulighed for tilskud. Så jeg håber virkeligt at der er nogen der vil gribe muligheden.
Selv om jeg er ”banedreng”, så vil jeg elske at læse om skrueaftner, spændene rejser eller hyggelige ture til dette og hint.
Det er bestemt ikke et enten eller – det er et både og! :)

--

Jeg havde min første DKD banedag for 4 år siden, og jeg blev suget ind af lige dele kammeratskab og adrenalin. I år er mit første år, hvor jeg også er til banedage uden for DKD regi, og stadig søger jeg imod arrangementer hvor jeg er sammen med nogen fra klubben. Der er et stærkt fællesskab og vi hygger os virkeligt sammen.
For mig er klubbens banedage både et socialt arrangement, et kørekursus, og en mulighed for dem der gerne vil ræse lidt stærkere. Derfor er det vigtigste for mig at alle tre områder tilgodeses det sted der vælges til klubbens banedage. Det betyder også at jeg ikke ser det som en mulighed at flytte det ud af landet, for jeg tror det det vil gøre det sværere at lokke nye til i grøn klasse (køre kursus).

Naturligvis vil det være sjovere og mere udfordrende for de hardcore banetosser, men de/vi skal nok komme ud alligevel. Vi koordinerer alligevel vores dage, og på den måde får vi små klub arrangementer ud af det :)

Jeg så derimod meget gerne at der var flere der kom forbi klubbens banearrangementer, bare for at hilse på, og møde de klubkammerater der kørte på banen. Uden at have sikret mig det med hverken arrangørerne eller banen, så tror jeg også at der vil være mulighed for at spise med og overnatte hvis det ønskes :)

Bevares – man skulle kunne holde til at der bliver talt meget om motorcykler, italiensk mad og grint til man har ondt i maven, men mon man ikke holder til det. :D
Mr.Bobber
DKD medlem
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Mr.Bobber » 2. jul 2018 08:16

...Det Thomas sagde.. :thup ;)
MVH

Claus A (Mr. Bobber)

Triumph Daytona 955i banescooter aka "U-båden"
&
En hemmelighed der starter på "F" og slutter på "C"
Brugeravatar
Finne
DKD medlem
Geografisk sted: Kører rundt i køge på en ST2

Indlægaf Finne » 2. jul 2018 19:13

Bare lige en kort kommentar til debatten.
Nu er det ikke første gang at dette emne er oppe og vende, og for mit vedkommende har svaret været det samme hver gang, lad os få nogle fælles ture op at stå.
Og ja, der har da også været nogle enkelte som kunne ha passet hvis ikke lige man var på skiftehold. :banghead:
Det nævnes også at der er en klar overvægt af bane snak, og ja, i mine øjne måske lidt i overkanten, men igen, Der skal være plads til alle :thup
Jeg har selv på rejser opsøgt den lokale Ducati pusher, og et par gange smidt en artikel om det.
Men hvordan vi får vores klub til komme ud til alle ved jeg ikke, et bud kunne måske være at arrangere ikke kun banedage og en julefrokost, men måske også prøve at få startet lidt andre arrangementer lokalt , som så igen kan støtte op om sammenholdet nationalt.

Finne :D
Kiss French
Ride Italian
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 2. jul 2018 20:32

For os medlemmer på Sjælland kunne et simpelt “arrangement” jo blot være at vi mødes hos f.eks. Ducati Copenhagen en lørdag eller søndag formiddag, køre en times tid af en passende rute, stoppe og sludre lidt og så tilbage igen. Hvis vejret er dårligt er turen aflyst.

Det er i virkeligheden blot en køretur med andre Ducatister, vi fleste efterspørger. Et par timer væk hjemmefra, og så tilbage til “virkeligheden, børn og græsplæne” :)

De fleste af os kan afsætte er par timer i weekenden, men ikke hele og halve dage. Hvis man vidste, at man kunne møde op et sted og køre en tur på et par timer maks. og så hjem igen, så tror jeg, at flere ville komme afsted.
JesperBlok
DKD medlem

Indlægaf JesperBlok » 4. jul 2018 11:15

Thomas Ertmann beskriver det meget godt og jeg er helt enig med hans betragtninger.
Yderligere vil jeg tilføje at jeg kørte MC i over 20 år og troede at jeg var OK til det. Efter deltagelse i A og B kursus på Jyllandsringen opdagede jeg at det stod ret dårligt til med den faktiske kunnen. Kørekurser kan klart anbefales. Dencker skolen i grøn klasse er fuldt på højde med FDM Jyllandsringens kurser og meget billigere. Yderligere er forplejning og kameratskabet umuligt at slå på DKD dagene. Jeg vil anbefale alle der aldrig har været på et kørekursus til at tilmelde sig. Det er fuldstændig ufarligt. Eneste reelle risiko er at man bliver bidt af det og ender med at melde sig ind i racerrøddernes klub :D

Jesper (Racerrod)
Krugerrand
DKD medlem
Geografisk sted: Møjn-land

Indlægaf Krugerrand » 8. jul 2018 22:33

Møjn.
Jeg er ret ny i Ducati sammenhæng. Jeg har kørt Multistrada i lidt over et år, og er stadig vildt begejstret. Jeg ser også "banerødderne" fylde meget, både i vores afsindig flotte blad, men også her på siderne. Jeg har intet imod det, en veldokumenteret artikel er altid spændende at læse. Jeg synes bare det viser, at de virkelig brænder for det, de tager billeder når de er afsted, og de skriver sørme også om det. Hvis nu vi alle tog os sammen, fotograferede vores flotte cykler i forskellige sammenhænge, og forfattede en lille artikel, så kunne det være at vi også kom til at fylde mere. Det kunne f.eks. være når vi står og hænger ind over hegnet på en eller anden bane i Europa, og fascineres af lyden fra de Ducati'er der tæsker rundt. Det behøver jo ikke være nogen mega-lang historie..........men der er ingen tvivl om at redaktøren ville klappe i sine små hænder.
Sorry, det var ikke lige det der var tråden...........og så alligevel. De "bæredygtige" arrangementer kommer ikke af sig selv. Vi må alle gribe i egen barm, og lægge hjernen i blød for at finde ud af hvad det er der kunne "binde" os mere sammen. Jeg har været involveret i forskellige andre foreningssammenhænge, og der er altid nogle der skal tage initiativet, de såkaldte Tordenskjold's soldater. Jeg har kigget mange gange på det "pølsearrangement" der har været annonceret i det sønderjyske, men jeg har en forretning der skal passes, og jeg kan ganske enkelt ikke nå det på en hverdag. Men jeg ville meget gerne deltage i forskellige arrangementer, og måske også deltage i planlægning hvis der er nogen der har en ide.
Fortsat god sommer...............

Peter Krüger
Multistrada 1100
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt
Geografisk sted: Langeskov "fyn"

Indlægaf Lars Rasmussen » 10. jul 2018 14:58

Krugerrand skrev:Møjn.
Jeg er ret ny i Ducati sammenhæng. Jeg har kørt Multistrada i lidt over et år, og er stadig vildt begejstret. Jeg ser også "banerødderne" fylde meget, både i vores afsindig flotte blad, men også her på siderne. Jeg har intet imod det, en veldokumenteret artikel er altid spændende at læse. Jeg synes bare det viser, at de virkelig brænder for det, de tager billeder når de er afsted, og de skriver sørme også om det. Hvis nu vi alle tog os sammen, fotograferede vores flotte cykler i forskellige sammenhænge, og forfattede en lille artikel, så kunne det være at vi også kom til at fylde mere. Det kunne f.eks. være når vi står og hænger ind over hegnet på en eller anden bane i Europa, og fascineres af lyden fra de Ducati'er der tæsker rundt. Det behøver jo ikke være nogen mega-lang historie..........men der er ingen tvivl om at redaktøren ville klappe i sine små hænder.
Sorry, det var ikke lige det der var tråden...........og så alligevel. De "bæredygtige" arrangementer kommer ikke af sig selv. Vi må alle gribe i egen barm, og lægge hjernen i blød for at finde ud af hvad det er der kunne "binde" os mere sammen. Jeg har været involveret i forskellige andre foreningssammenhænge, og der er altid nogle der skal tage initiativet, de såkaldte Tordenskjold's soldater. Jeg har kigget mange gange på det "pølsearrangement" der har været annonceret i det sønderjyske, men jeg har en forretning der skal passes, og jeg kan ganske enkelt ikke nå det på en hverdag. Men jeg ville meget gerne deltage i forskellige arrangementer, og måske også deltage i planlægning hvis der er nogen der har en ide.
Fortsat god sommer...............

Peter Krüger
Multistrada 1100

:clap: :clap: :clap: :clap:

Det kan ikke skrives bedre Peter :thup

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Sachs årg. 1956
Honda CD 50
Carl Erik
DKD medlem
Geografisk sted: Rønge 8860 Ulstrup

Indlægaf Carl Erik » 13. jul 2018 19:37

Tjah, hvad skal man mene.
Gav et tilbud med et garagemøde her hos mig ved Ulstrup 21/7 med tilmelding senest 14/7 under ovenstående emne.
Efterfølgende indlæg med undtagelse af et, som syntes at det lød interessant, gik så over i emnet banadage, så alt er ved det gamle.
Jeg havde gerne arrangeret en hyggelig eftermiddag / aften med lidt til ganen, men Nej, der har ikke været bare en tilbagemelding til mig og det var så det.
Undre mig, da alle efterspørger noget initiativ til sammenkomst med en lille køretur og syntes det var oplagt her, da der i en radius fra mig er under 60 km. til Randers. Silkeborg. Viborg. Århus. Hadsten. Hammel.
Jeg må ud fra det konstatere, at der er større interesse for at samles til lidt rundkørsel for at få en forfriskning.
Cbisgaard
DKD medlem

Indlægaf Cbisgaard » 15. jul 2018 10:03

Skal jeg prøve med lidt humor i fremlægningen her? :roll:
Fat mod kære kaffetur tørstige med Ducatiister. Tilslutningen til den slags arrangementet kommer efterhånden som gennemsnitsalderen i klubben kommer op! Se, jeg har, udelukkende for hente inspiration, meldt mig ind i BMW MC klubben også. Naturligvis i en rendyrket undercover agent rolle!
Derovre kan jeg konstatere at der helt entydigt snakkes langtur, komfortsæder, monteringstips til navigationssystemet, samtaleanlæg og kaffe. Ja, der er enddog stor tilslutning til fællesture og kaffemøder.
Til gengæld er der overhovedet ingen snak om slicks, affjedring og slipperkoblinger. Og det på trods af, at BMW’erne vel nærmest må betragtes som dominerende på banerne til diverse trackdays. Det ses overhovedet ikke i klubben.
Jeg bemærker dog at de aktive i klubben har det til fælles at de har sluppet det aktive arbejdsliv og formodentlig ikke har hjemmeboende børn. Deraf min indledende kommentar. Fat mod brødre. Det skal nok komme.....
Imellemtiden ser jeg min undercover mission som fuldført og melder mig igen ud af pensionistklubben og fokuserer på det fantastiske kammeratskab der findes i paddock mens adrenalinen ebber ud efter de skønne italienske modeller har været brugt til det de er bedst til :thup
Venlig hilsen,
Claus (bagstopper i Team Temporali)

748 i gadetrim
748 regnvejrsracer
916 fuldblods veteran racer
Autobahn flyder af unævnelig herkomst