Banedage

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Brugeravatar
jenner
DKD medlem
Geografisk sted: Slangerup

Banedage

Indlægaf jenner » 16. jun 2018 12:57

Så er der åbnet for tilmelding, til endnu et par dage på Padborg Park, sammen med DKD.
Det er rigtig dejligt at vi i 2018 allerede har haft flere gode arrangementer – og fantastisk vejr.

Jeg har nogle spørgsmål – og da det ikke er sure opstød, men spørgsmål, vil jeg sætte pris på at de bliver besvaret/debatteret på en ordentlig og saglig måde.

Vi havde en fantastisk dag på Sturup - en lørdag, så folk kom efter arbejde fredag.
Jeg har skriftligt tilbud fra Sturup Raceway på weekend i september og i maj til 50.000 DKK pr dag, altså ca det samme som PP koster på hverdage og det er selvfølgelig inkl bemandet ambulance og 25% moms.
Jeg har indtil 3 uger før arrangementet til at aflyse, hvis det kniber med tilmeldingerne.
Jeg har meget lyst til at booke, men ønsker ikke igen at stå for alt, inkl min private økonomi og slet ikke hvis DKD insisterer på kun at benytte PP.
Det skal tilføjes at søndag, efter vores dag i det Svenske, ringede formanden og spurgte ind til min økonomi fra arrangementet. Jeg kunne fortælle at det løb rundt med et overskud på næsten 200 kr. Formand og kasser var villige til evt at spytte i kassen, hvis der var underskud. Tak for det.
Jeg kan ikke gennemskue om de seneste banedage på PP løb rundt, men så vidt jeg kan se, mangler der nogle tilmeldinger.
Jeg forstår udmærket problemet med lang køretur + 2 broer, for aller Jyder og Fynboer. Med mit “Bropas” til Øresund koster det 74 DKK for MC og 164 DKK for personbil (op til 6 m.) 328 DKK for bil med trailer.
Måske kunne man give klubtilskud for den billigste bro, så det “kun” er 1 bro som koster.
Fra Storkøbenhavn har vi ca. 320 km hver vej til PP + Storebælt.

Jeg har fået at vide, at Sturup nok ikke er den aller bedste bane for meget hurtige kørere, men for grøn og de fleste i blå, er det svært at finde en bedre bane. 9 sving, ny asfalt og de gamle sving med negativ hældning er lavet om til “rigtige” sving og banen ligger 35 km fra Malmø.

Det her er jo ikke et mit mod jeres. Vi kunne flytte hele holdet af masterkører, teknisk service osv til Sturup og holde bane dag om foråret i Sverige og PP om efteråret – eller omvendt.
Jeg er klar over at PP stiller med flagposter og pit general, men det er jo ikke raketvidenskab at være flagpost og vi havde en virkelig god stab af DKD folk og dygtige, fornuftige unge mennesker, som forstår alvoren på denne post.

Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer fra alle jer som stadig bruger Baren.

Dette er ikke et angreb mod de folk som arbejder hårdt for at lave gode dage på PP.
Dette er, efter bedste evne, skrevet uden sarkasme, ironi og andet drilleri.
Dette er skrevet uden emojies, da jeg altid misforstår betydningen af disse.

1. Hvorfor er det altid og kun PP?
2. Hvorfor er det altid hverdage på PP, så dyrebare feriedage skal benyttes?
3. Har DKD en særlig aftale med vores gode Jyske medlemmer om at tilgodese deres Hood?(hvilket er helt fint for mig, bare det bliver meldt ud)
4. Har DKD en uopsigelig aftale med PP?
5. Vil man fortsætte med kun at benytte PP, selvom det ikke løber rundt?
6. Er der general enighed om at PP er den sjoveste bane i dk og Øresundsregionen?

De bedste sommerhilsener

Jenner.
Hellere en dag på banen, end en bane om dagen.
Cbisgaard
DKD medlem

Re: Banedage

Indlægaf Cbisgaard » 17. jun 2018 15:25

Helt ukommenteret skal dit indlæg da ikke stå, men da intet kender til aftalen med PP undlander jeg at bidrage til konspirationsteorierne. Nedenstående er således alene et ensidigt partsindlæg på hvad jeg foretrækker i DKD regi:

Nemlig Padborg park og gerne afholdt i hverdage.
Fordi:
Jeg bor i Jylland og gider ikke bruge ekstra tid og penge på at konme til en anden for lille halvkedelig bane. Skal jeg til Sverige skal det være Anderstorp eller Knutstorp.
Hverdage fordi jeg hellere vil undvære arbejde end familien et par dage ;-)
Venlig hilsen,
Claus (bagstopper i Team Temporali)

748 i gadetrim
748 regnvejrsracer
916 fuldblods veteran racer
Autobahn flyder af unævnelig herkomst
Brugeravatar
Thomas Ertmann
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, nær ved Aalborg

Indlægaf Thomas Ertmann » 18. jun 2018 09:57

Jeg ønsker også lige at komme med mine kommentere.
Jeg kan ikke svare direkte på dine spørgsmål, da det kræver en indsigt jeg ikke besidder – så jeg ønsker ikke at bidrage til eventuelle spekulationer.

Jeg kan dog komme med min mening til banedage og brugen af PP

PP er måske ikke den mest inspirerende bane i Danmark, men alligevel bifalder jeg brugen af den.

Banen er rimelig overskuelig for nybegyndere, selv om den er Tricky nok til at den forsat kan udfordre i længden.
Jeg kan godt lide at den genkendelighed der er ved at komme på banen, og for hver besøg bliver der skåret af tiderne.

Jeg syntes det er fedt at kende personalet godt, og at vi kan fortsætte ”hvor vi slap” – samtidigt føler jeg at vi får lidt mere ”line” fordi vi kender dem så godt.
Personligt syntes jeg det passer rigtigt godt i hverdage (torsdag/fredag). Vores weekender er ret ”hellige” i familien, og det er svære at bruge af dem end det er at bruge af et par feriedage.

Så er der hele pris spørgsmålet. Jeg er jyde – faktisk den bedste slags, nemlig Nordjyde! :D
Jeg syntes det er for dyrt at skulle over 2x bro, for at komme frem til Sturup.
Hvis jeg skal ud og køre så langt, bruger jeg hellere lidt mere tid, og kører til Gross Dölln (Billigere og KONGE bane).

Jeg kan godt forstå at det som Sjællænder giver god mening med Sturup, det virker bare ikke rigtigt for mig.

MVH
Thomas
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 18. jun 2018 18:35

Jeg er på ferie på Malta, så lange mails på min Huawei telefon er nok ikke sagen :D

Men en misforståelse eller to vil jeg lige korrigere. Banelejen på PP er under 30.000 pr. dag og ikke 50.000.

Der er ingen særaftaler med nogen, hverken PP eller medlemmer.

PP har været et prismæssigt attraktivt alternativ til andre baner.

Fyldigt svar kommer efter den 25 juni hvor vi er retur.
Brugeravatar
jenner
DKD medlem
Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf jenner » 19. jun 2018 07:40

“Men en misforståelse eller to vil jeg lige korrigere. Banelejen på PP er under 30.000 pr. dag og ikke 50.000.”

Hej Johnny. Det er jo en meget vigtig information. Grunden til at jeg har skrevet at prisen er den samme på PP og Sturup er at d. 6 dec 2017 i min første tråd omkring Sturup, var der et medlem som skrev at prisen er den samme som PP - trådene blev kommenteret af både formanden og andre bestyrelsesmedlemmer, men ingen påpegede at der er en prisforskel på ca. 20.000 kr. - så derfor blev jeg i troen.
Prismæssigt er det jo en væsentlig problematik, det anerkender jeg helt klart og sorry at jeg ikke selv i tide fik gennemgået Ekspressen med refarart af GF - hvor der jo står at der bliver brugt lidt over 100.000 kr på PP.

Et er pris, noget andet er fordele/ulemper, baner osv.

Tak for svar formand og rigtig god ferie til fruen og dig.
Hellere en dag på banen, end en bane om dagen.
Superib
DKD medlem
Geografisk sted: Viuf
Kontakt:

Indlægaf Superib » 20. jun 2018 08:30

Kære Jenner

Fint nok, at du stiller dine velskrevne spørgsmål omkring vores allesammens DKD dage :thup og jeg kan godt se, at det må føles som en næsten uoverkommelig opgave, at skulle bevæge sig så langt, som "helt" til PP og samtidig skulle have muldvarpe skindet op af baglommen og selv (nej, fy da!) betale for transporten.
Dette ville så gå begge veje, og i min optik, bliver det ALDRIG vores klubs opgave, at betale for transporten for et forlystelse arrangement, som DKD dagen......ALDRIG.
Du skriver samtidig...... "at så kunne vi flytte hele holdet af masterkøre og teknisk service osv til Sturup" muligvis at det ville være en go ide' sådan lige at høre om de var med på ideen, inden man "bare" lige flytter hele gøjemøget !!
For Jenner.......... Det kommer ALDRIG til at ske i den virkelige verden. Grunden er ikke, at vi har noget imod hverken selve ideen eller Sturup som bane, men simpelthen fordi hele set-up'et med PP er så velindkørt og ALT ligger i fuldstændige faste ramme, hvor hver eneste "brik" ved nøjagtig hvad, hvem, hvor og hvornår !! Dette ville være fuldstændig idioti, at lave om på, for samtlige deltagere.
Nu har vi jo efterhånden kørt og afprøvet mange forskellige baner overalt i Skandinavien og Tyskland/Holland igennem de sidste mange år, og ja....... der findes mange meget mere interessante baner end PP, MEN ingen steder kører alt på samme fuldstændig "flydende" måde, med hensyn til ALT.......... selv oprydningen efter en uheldig pilot, er også overstået på ganske få minutter, da ALLE ved hvem og hvor "skamkærren" står osv. osv. Det vil efter min bedste mening være en katastrofe, for alle deltager at lave om på dette helt perfekte set-up.

Derfor ......og kun derfor siger mit team "PAS" til din ide' !!

Hilsen Ib
La Bella Moto Italia
lawaetz
DKD medlem
Geografisk sted: Sunds / Herning

Indlægaf lawaetz » 21. jun 2018 11:10

Jeg synes det er fedt, at vi har en klub som arrangerer klubdage, og støtter dem økonomisk.
Jeg synes også det er fedt, at man som kører kan søge tilskud til pitboks, forplejning osv når man er ude og køre race - så klubmedlemmer kan stikke hovedet ind og hilse på.

Men ideen om at skulle til at betale for folks bro, synes jeg bestemt heller ikke om.
Min holdning er nok lidt firkantet - hvis du ikke har råd til broen, så må du blive hjemme.
Hvad bliver det næste - at dem fra nordjylland så også skal have et tilskud til benzin, så de ikke er dårligere stillet end folk fra fyn ?

Igen, jeg synes det er fedt vi har arrangementer, som klubben bruger penge på. Men lad os holde det ved det.
At det er arrangementerne der bruges penge på, og så må det være folks egen opgave at betale udgifterne for at komme til arrangementet.
Hilsen Jørgen
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 21. jun 2018 12:10

Hvad angår distance (og måske men næppe skillinger....)

Uden sammenligning i øvrigt, på alle de generalforsamlinger jeg har deltaget i (ikke alle dem jeg evt. kunne, men dem jeg faktisk har været til) har det været helt tydeligt: den landsdel den afholdes i er også klart den med flest "lokale medlemmer" tilstede.
-Så at kast sten efter "en københavner" der syntes en tur til Padborg på 320Km. er et stykke vej er ikke helt fair, det handler for mig at se ikke blot om "prisen på grisen".

Og Kære SuperIb
Det giver på mange måde mening at bruge det man kender og har indkørt!
Hvis ikke på den opfordring/spørgen jeg læser Jenner lagde i første indlæg, de rutinerede kræfter finder løst, så måske man bør overveje om der ikke er plads til et sæt bane-folk "der vil stå for sagerne i den anden ende af landet" (jovist, skåne, halland og blekinge er vel lidt danske....)
På samme vilkår som på PP. forståes ?

Danmark er ikke stort, men for pokker hvor har vi langt til bageren....

Glædelig sommer-solhverv. Mvh. Henrik
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 21. jun 2018 17:02

Ja ja, ferien må vente lidt.

Som sagt kommer der et fyldigt svar når vi er retur i DK, men jeg tror det er på plads at vi vender lidt om økonomien, da der tilsyneladende er en del misopfattelser om arrangementerne på Padborg Park.

DKD finansierer ikke banedagene på Padborg Park, det gør deltagerne Det flyver rundt med 100.000 kroners udsagn, og noget af dialogen kan forlede til at tro at der er en økonomisk skævvridning og favorisering af arrangementer i Jylland.

Princippet i DKD dagene er at medlemmernes indbetaling dækker dels banelejen, samt en del af de sociale arrangementer (da banelejen er pænt lav), resten finansieres ved klubtilskud. Klubtilskuddet har varieret gennem årene, og der har sågar været et par tilfælde, hvor afviklingen har bidraget positivt til klubkassen (hvilket aldrig har været intentionen - kan læses i gamle referater i Ekspressen).

Generelt har klubtilskuddet ligget under det tilskud der har været givet til andre arrangementer (hvor en tommelfingerregel har været 100 kr. pr. medlem). Eksempelvis repræsenterer tilskud til pitbokse, og afholdelse af julefrokoster i såvel Øst som Vest hvor der har været fri bar de seneste par år, og GF på samme vilkår, et væsentligt højere tilskud pr. medlem.

Vi vurderer løbende hvordan vi financierer PP arrangementerne, og retter ind så de følger de generelle princippet for medlemstilskud.

Håber dette så er på plads så der ikke er nogen der fornemmer en skævvridning af tilskudskroner den ene eller den anden vej.

Johnny og Dorthe
Formand og Kassemester
Brugeravatar
LoadMaster
DKD medlem

Indlægaf LoadMaster » 21. jun 2018 17:42

hva' nu hvis man ta'r muligheden for at købe billige vand/øl, slik etc. i Tyskland MED ind i kalkylen ? :lol: vil det så ikke ALTID falde ud til PP's fordel ? selv hvis man kommer fra Sjælland.... :P

LoadMaster RACING
Brugeravatar
Tvernø
DKD medlem
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Indlægaf Tvernø » 22. jun 2018 09:32

Personligt synes jeg at PP er en helt fin bane at køre på, der er styr på arrangementet og det er s.... hyggeligt socialt - jeg har kun godt tilovers for de arrangementer jeg har deltaget på!

Men det er da tankevækkende at fordelingen fra landsdelene viser en markant forskel...

Jævnfør seneste deltagerliste fra formanden (24/4-2018 er der 40 deltagere der har tilmeldt sig arrangementet på PP 8-9/6 2018

Af de 40 deltagere er:
- 4 (10%) fra Sjælland
- 6 (15%) fra Fyn
- 30 (75%) fra Jylland

Samme tendens har gjort sig gældende på de seneste arrangementer på PP, som jeg har målt på!

Det er da ikke optimalt for en landsdækkende klub! Eller er det...??
// Claus Tvernø
Ducati 848 Racing

"Il futuro sulla base dell'esperienza, la consapevolezza e il coraggio..."
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 22. jun 2018 12:53

Jamen så tager vi også lige den med hvorfor vi afholder på Padborg Park.

Helt overordnet set, så afholder vi arrangementer hvor det er økonomisk forsvarligt, og der hvor flest klubmedlemmer kan få glæde af deres medlemskab.

Padborg Park har længe været det mest økonomisk attraktive sted, og ved tidligere henvendelser til både Knutten og Sturup har prisen for afholdelse af en enkelt dag ligget væsentligt over dagene på Padborg Park. Det laveste vi har fået tilbud på, hvor vi selv skulle stå for alt, som ved Sturup arrangementet, har ligget omkring 65-70.000 og et "fuldt" arrangement som de der kører ved PP, altså direkte sammenligneligt, ville løbe op i ca. 100.000,- kr. Priserne er uden nogen former for socialt arrangement.

Superfint, at prisen på Sturup nu tilsyneladende ligger på 50.000,- det er da en væsentlig reduktion.

Lad os kigge objektivt på arrangementerne, og der hvor det økonomisk ansvarlige indtræder.

Padborg Park tiltrækker fra 40 og op til de 48 (der er maks for hvad vi vil have på banen) betalende DKD deltagere. Det er sket at vi har et par venner til klubmedlemmer med (denne gang var det vist én), men grundlæggende er det et arrangement for klubbens medlemmer. Udover de betalende medlemmer deltager DKD-medlemmer i forskellige hjælpefunktioner. Der er således så rigelig økonomisk dækning for at afholde arrangementet, og vi kan faktisk afholde et skrabet arrangement for ned til omkring 30 deltagere.

Sturup havde ved interessetilkendegivelser i baren mønstret ca. 20 medlemmer, hvilket kom temmeligt tæt på de DKD medlemmer der kørte og havde betalt for dagen (ved sidste optælling jeg og Jenner havde, lå vi omkring 24 kørende/betalende medlemmer). Jenners og Nanna's utrættelige arbejde med at få fyldt dagen op, sammen med DKD-medlemmer's evne til at tiltrække venner og bekendte, tiltrak en hel del ikke DKD medlemmer.

Da DKD ikke er en track Days udbyder som racing4fun, Zenergy eller andre, er vi nødt til at kigge på medlemsinteressen for arrangementerne, og have det som udgangspunkt for hvor økonomisk sundt det er at afvikle en banedag, og den mildt sagt begrænsede medlemstilslutning i forbindelse med Sturup arrangementet, gør ikke at jeg ville have ro i maven ved at involvere klubmidler hvor det nu viser sig at et sådant arrangement kun kunne tiltrække 24 medlemmer med en fast minimumsudgift på 50.000 kr.

Ovenstående ikke for på nogen måde at nedgøre arrangementet på Sturup, som jeg ved adskillige lejligheder har rost initiativet for, og som har være et forrygende arrangement, blot en konstatering af at interessen fra DKD medlemmer tilsyneladende ikke kan bære et sådant arrangement. Havde 50 DKD medlemmer kastet sig frådende over tilbuddet, ville jeg have klappet i hænderne.

Afstand: Vi Ducatister har en MC for at køre, for at have det sjovt, og sjældent som transportmiddel. Det er mig uforståeligt, at folk der let kører 240 kilometers søndagstur rundt på Sjælland, ikke kan nappe de sidste få kilometer for at komme til et forrygende socialt arrangement i Sønderjylland. Samtidigt kunne man jo bruge turen til at se nogle andre veje end Sjællandske, Fyn har som bekendt nogle helt fantastiske køreveje. Ja man skal bruge feriedage, selv bruger vi en uge af vores ferie på Padborg arrangementerne, og det gør vi fordi det er pissesjovt.

Det er mig ligeledes uforståeligt, af folk der med glæde farer til Anderstorp (275 km. fra Kbh), Rudeskogan (530 km. fra København) og i øvrigt på adskillige europæiske arrangementer i Tyskland, Holland og andre eksotiske steder ikke kan udholde samme eller kortere distance for at komme til en klubdag eller to på Padborg Park.

Vedrørende det landsdækkende i klubben, så er det nu engang sådan at nogle ting ligger udenfor det Københavnske, vi dropper jo heller ikke idéer om Egeskov, Strøjer, classisk race på Djursland eller Ringen og andre steder blot fordi de ikke ligger på Sjælland.

Men Tvernø har fuldstændigt ret, det er da tankevækkende at Sjællændere ikke gider køre til arrangementer i Jylland ;)
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 22. jun 2018 13:21

Og så kan vi lige så godt tage Jennes spørgsmål også når nu proppen er taget af:

1. Hvorfor er det altid og kun PP?

Dette mener jeg er besvaret i mine tidligere indlæg, men økonomi og medlemstilslutning er væsentlige årsager.

2. Hvorfor er det altid hverdage på PP, så dyrebare feriedage skal benyttes?

Vi prøver ihærdigt at få lagt dagene omkring en helligdag, typisk grundlovsdag på forårsarrangementet.

Desværre lykkedes dette ikke i år, men selv år hvor grundlovsdag har ligget optimalt, har det ikke betydet flere tilmeldinger.

Støjmæssigt, er man mere restriktiv i weekender, og dagene er typisk også dyrere, men hvis det er det der skal til for at få nogle fra Sjællandssiden til at deltage, så prøver vi gerne det.

3. Har DKD en særlig aftale med vores gode Jyske medlemmer om at tilgodese deres Hood?(hvilket er helt fint for mig, bare det bliver meldt ud)

Bare det at du kan spørge forundrer mig - vi opererer ikke under østeuropæiske tilstande eller politisk hvor vennetjenester kaster goder af sig - og for at skære det helt ud i pap hvis foranstående er for kryptisk, NEJ der er ingen særaftaler forbundet med klubdagene

4. Har DKD en uopsigelig aftale med PP?

Nej det har vi ikke, dagene aftales fra år til år, så vi har aftaget dagene i 2018, som sædvanligt med en aflysningsret mod at sige farvel til vores depositum.

5. Vil man fortsætte med kun at benytte PP, selvom det ikke løber rundt?

Nej, som tidligere skrevet afholdes arrangementer hvor det er økonomisk forsvarligt. Priserne for efterårsarrangementet er i øvrigt hævet ligesom der er ændrede regler for eventuelle gæster

6. Er der general enighed om at PP er den sjoveste bane i dk og Øresundsregionen?

Det er der helt sikkert ikke, men banen er tilstrækkelig sjov for de fleste. Der er kørt California Superbike undervisning dernede, og instruktørerne fra GB meldte på spørgsmålet om hvorvidt banen var egnet til deres undervisning, at Padborg Park var tilstrækkeligt udfordrende til det formål.

Kigger man på banelayout ser det måske kedeligt ud, men der er adskillige steder hvor banen er mere udfordrende end det lige ser ud til.

Andre baner i DK er det ikke realistisk at køre på, de har indtil nu været for dyre og med for restriktive støjkrav.
Brugeravatar
Tvernø
DKD medlem
Kontakt:

Indlægaf Tvernø » 22. jun 2018 14:36

JLL skrev:
Men Tvernø har fuldstændigt ret, det er da tankevækkende at Sjællændere ikke gider køre til arrangementer i Jylland ;)[/quote]

Jeg må på det kraftigste gøre opmærksom på det er formand Johnny der konkluderer "at Sjællændere ikke gider køre til arrangementer i Jylland" Og ikke mig!

Jeg påpegede blot, at det er tankevækkenede at DKD og formand Johnny ikke tænker lidt mere over, hvorfor det nu er, at kun er 10% (4) af deltagerne kommer fra sjælland, og dermed fravælger et ellers udmærket arrangement i DKD regi...
// Claus Tvernø
Ducati 848 Racing

Brugeravatar
AllanP
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AllanP » 22. jun 2018 23:13

Jeg tror, at fordelingen på landsdele til ræs er ret tilfældig, og har mindre at gøre hvor banen ligger. Jeg møder desværre ikke mange sjællandske ducatister på banerne syd for Danmark. Jeg møder til gengæld rigtig mange fynske og jyske ducatister på de kanter.

Det kan da godt være, at de ræserglade sjællandske medlemmer kun kører Anderstorp, Knutstorp og Sturup, men det har jeg svært ved at tro. De skal jo også på en rigtig ræserbane en gang i mellem.

Og, når man som ræser sidder i bilen, så er 150, 400, 900 km eller mere til banen jo fuldstændig lige meget. Man skal køre lidt efter den fornøjelse!

Jeg synes at DKD dagene er et fantastisk arrangement, og jeg er bedøvende ligeglad med, om det er Sturup eller Assen. Jeg skal nok sørge for at dukke op. 1400 kr til broer. Hvor mange dæk og benzin får man for det?

Tøv en kende... hvad koster Assen???

Mvh,

Allan
Ducati 1199s, larmende lækkert legetøj
Ducati 1098s, Vanvittig vaskeægte vandorgel
Brugeravatar
Tvernø
DKD medlem
Kontakt:

Indlægaf Tvernø » 22. jun 2018 23:57

AllanP skrev:Jeg tror, at fordelingen på landsdele til ræs er ret tilfældig, og har mindre at gøre hvor banen ligger. Jeg møder desværre ikke mange sjællandske ducatister på banerne syd for Danmark. Jeg møder til gengæld rigtig mange fynske og jyske ducatister på de kanter.

Det kan da godt være, at de ræserglade sjællandske medlemmer kun kører Anderstorp, Knutstorp og Sturup, men det har jeg svært ved at tro. De skal jo også på en rigtig ræserbane en gang i mellem.

Og, når man som ræser sidder i bilen, så er 150, 400, 900 km eller mere til banen jo fuldstændig lige meget. Man skal køre lidt efter den fornøjelse!

Jeg synes at DKD dagene er et fantastisk arrangement, og jeg er bedøvende ligeglad med, om det er Sturup eller Assen. Jeg skal nok sørge for at dukke op. 1400 kr til broer. Hvor mange dæk og benzin får man for det?

Tøv en kende... hvad koster Assen???

Mvh,

Allan

Allan, arrangementet på PP er rigtig fint, hvilket jeg også har skrevet tidligere i tråden!

DKD banedage arrangementerne må velsagtens primært være for Ducati-kørere med medlemsskab i DKD, altså primært medlemmer med gadecykler og ikke road racing arrangementer for "Ræsere" - De må nok melde sig ind i DMU klubber eller køre trackdays, hvor der nu måtte være arrangementer...

Da jeg kørte ræs, var der ingen grænser for hvor lang vi (sjællændere) kørte og altid med mindst en færgeoverfart og mange kilometer - det samme gjorde alle de som kom fra Fyn eller Jylland. Forskellen var blot at det skiftede mellem jyske baner og svenske baner - altså nogenlunde ligeligt fordelt!

Med 35 DKD medlemmer til arrangementet på Stürup, må man konstatere, at der er DKD medlemmer på sjælland som gerne vil køre banedage, men ikke kan eller vil tage turen til Sønderjylland/PP

Det bør man da "lytte" til i DKD bestyrelsen, i stedet for at konkludere at DKD medlemmerne fra øst ikke gider køre til Jylland...

Hvorvidt PP er en "rigtig racerbane" må nok stå for dig selv - Der arrangeres masser af MC løb på Ring Djursland, Jyllandsringen og de svenske baner - Så mon ikke der er nogen der mener de også er rigtige racerbaner...

God weekend :-)
// Claus Tvernø
Ducati 848 Racing

Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 23. jun 2018 07:44

Må korrigere/uddybe på antallet af deltagende på Sturup.

Betalende medlemmer der kørte var omkring 24, herudover var der er antal DKD medlemmer der hjalp til med arrangementet i form af masterkørere, teknisk kontrol, fkagpost m. m.

Antallet af DKD medlemmer det kan lægges til grund for hvorvidt der er økonomisk bæredygtigt at afvikle en klubdag på Sturup, er altså de 24 der valgte at betale for dagen og ikke det totale antal tilstedeværende medlemmer.

Bare lige hvis der skulle være forvirring om det nævnte antal på 35.
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 23. jun 2018 08:12

Og just for the record, så er der så absolut Ingen modvilje mod at afvikle klubdage på Anderstorp, Sturup, Knutten, Gross Dolin (kunne ikke finde umlaut på telefonen) eller andre steder, der skal blot være en vis sandsynlighed for at vi kan få det til at løbe så nogenlunde rundt.

Så bestyrelsen lytter skam Tvernø