DKD - Blå Gruppe

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Brugeravatar
ARI-64
DKD medlem
Geografisk sted: Nord Wæst Fyn

DKD - Blå Gruppe

Indlægaf ARI-64 » 12. jun 2018 11:47

Først en gang så vil jeg sige det var en super oplevelse at være masterkører for første gang i klubbens regi.
Fedt at få så mange positive tilbagemeldinger, samt at kunne se resultaterne af de råd man giver.
Selvtilliden og glæden ved at erobre nye færdigheder lyste ud af jer, herligt.

Ændringen som AllanP indførte med begrænset slangekørsel og ændre det til individuel sparring.
Gjorde at der kom intensiv fokus på den enkelte kører og at denne får en god relevant feedback i pauserne. Det rykker meget mere på kortere tid.

Stemningen omkring denne individuelle sparring var positiv og resulterede i fine linier, god nedlægning og mere afslappet kørestilling.
Resultatet blev næsten for godt. Jeg havde et par gange hvor jeg tænkte ”går vi for hurtigt frem” får man den fornødne køretid spulet på kontoen i forhold til de skridt fremad som der tages ?
Men heldigvis var der ikke nogen som valgte at smide rundt med hverken krop eller cykel :clap: Måske et godt udtryk for den øgede kvalitet der er i måden vi valgte at gribe tingene an på.

Optimering ud i fremtiden:
Jeg har selv tænkt på en eller anden type for intercom-anlæg. Der vil gør det muligt at komme med indput under kørslen.
Det at man ikke skal huske 5-6 omgange, for at samle op i pausen.
Er der nogen som har viden indenfor området ?
Hvad skal der til, hvad koster det i givet fald ?
Er det nemt at skifte anlægget mellem de forskellige deltagere i pausen ?
Vil kørerne blive forstyrret af anlægget ?

Skal vi mere end dette ?
Har du nogle nye tanker indput til hvorledes vi kan optimere det hele?

Jeg hører gerne fra de Blå gutter samt andre Carbonryttere.

/Anders
PP 1:06 (1.05.99)
OSL 1:38 (1:37)
Assen 1:55 (1:52)
Knutten 1:07
Gross Dölln A-B-C-D 2:22 (2:20)
Nürburgring GP 2:18 (2:16)
Brugeravatar
Thomas Ertmann
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, nær ved Aalborg

Re: DKD - Blå Gruppe

Indlægaf Thomas Ertmann » 12. jun 2018 14:35

Så vil jeg kvittere med at siger 1.000 tak for nogle FEDE dage i blå klasse.

Det er super fedt at I som Masterkørere tog vores indspark til jer, og I har bygget en super klasse!
Det var helt fint at dagen lige lagde ud med lidt ”slange kørsel”, så banen lige kom ind under ”huden” igen.
Super godt med den individuelle sparring. Det er meget forskelligt hvad de forskellige kørere har brug for, og hvad du (man) arbejder med. :thup

Personligt kan jeg sige at dette var de bedste bane dage jeg har haft med DKD! Der blev arbejdet med teknik og der blev skåret sekunder af tiden! :clap:

Tilbage til dit forslag, så er her mine erfaringer. :)
Vi er vant til at køre med headset i Trial, og det har sine begrænsninger (om end også nogle super fordele).
Vi benytter Bluetooth sets (det er det mest gængse, og også de modeller man bruger til Touring). Lyden er super god, men desværre rækker de ikke så langt. Monteringen i hjelmen er også lidt besværlig. Selve hovedtelefonen skal monteres under beklædningen af hjelmen – så indmaden skal ud. Det gør det lidt besværligt at skulle skifte mellem hjelme. De sæt vi kører med, ligger normalt i 1.500 DKK for et sæt.
Vær opmærksom på at vi bruger dem til at kommunikerer med Kører og Minder (spotter/hjælper). Der er tid til at rette ind (eksl: ”flyt dit baghjul 3 cm til højre” eller 23 sekunder til strafpoints), og der gives normalt ikke input når motorcyklen bevæger sig. Der kan være meget information at behandle, når det går stærkt og adrenalinen pumper. ;)

Til info fik jeg Jesper til at fungere som ”spotter” torsdag. Han stod på sidelinjen, og observerede mine linjer. Efter hver pas kom han med små korrigeringer, som så blev implementeret i næste pas.
Tidligere har vi gjort det sammen hvor han har kørt efter mig 2 til 3 omgange – så ind i pitlane til et par korrigeringer – og så ud igen i 2-3 omgange for at implementer. Det virker super godt! :thup

Igen – BLÅ KLASSE VAR SUPER. I gør det rigtigt svært at vælge at tilmelde sig i RØD!! :thup
ClausRN
DKD medlem
Geografisk sted: Stoholm Jylland

Indlægaf ClausRN » 12. jun 2018 19:46

Da jeg tog kørekort havde kørelæren en mike monteret i hans hjelm. Vi andre fik bare en løs ørebøf som vi så lige kunne hægte på øret og så selve elektronik klumpen ind under jakken inden vi kørte ud. Mener læreren kunne snakke til 3 elever på en gang, men ikke tale retur
Claus

916 Monoposto (til gaden)
999 (til banen)
Monster 696 (til gaden)
Brugeravatar
Duc@rly
DKD medlem
Geografisk sted: Højfyn

Indlægaf Duc@rly » 12. jun 2018 23:41

Jeg har som Thomas også svært ved at få armene ned efter banedagene.
Der var så rig mulighed for feedback og stort set intet undslap de altid vagtsomme masterkøreres blikke :geek:
Det var ren luksus at have tre masterkørere på banen og så toppet op med Carsten fra sidelinien :clap:

Samtaleanlæg kunne sikkert godt være et værktøj, der ville fungere på trackday´s .
Persoligt har jeg dog ingen erfaring med at have andet end motorlyd og vindstøj i ørerne under kørslen.

Noget jeg savner p.t. er optagelse af hvordan jeg bevæger mig/sidder på cyklen under kørslen. Det kan være svært at vurdere selv, hvor meget man flytter sig rundt på sædet,også selvom man har de bedste intensioner om at honorere en masterkører´s opfordring om at hænge mere ud på cyklen.
Jeg havde selv det "held" at blive filmet på min første banedag.
Der hvor jeg syntes at jeg lænede mig godt ud til siden , kunne jeg se at det kun var balden der blev flyttet ca.10 cm og resten af kroppen forblev midt på cyklen i lodret stilling :oops:
I praksis ville en masterkører med kamera foran , kunne filme ens kørsel en eller flere omgange og man kunne efterfølgende gennemgå optagelsen via pc ell. lign. Her ville man kunne se sine kørte linier og siddeposition.
Det vliie heller ikke være noget problem med flere kørere. Tænker at man inden et pas aftaler hvem der skal filmes og så kører man eksempelvis i en gruppe på fire,to omgange hver med kamera bag sig.
Det var også muligt at bruge de første pas på slangekørsel, hvor man skiftes til at køre forrest med masterkører/kamera bag sig, så man får alle med og derefter lave mere individuelle optagelser efter ønske eller behov.

/Arly.