En "grønsags" bekendelser. (PP d. 7. & 8. Juni)

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Mr.Bobber
DKD medlem
Geografisk sted: Midtjylland

En "grønsags" bekendelser. (PP d. 7. & 8. Juni)

Indlægaf Mr.Bobber » 9. jun 2018 22:35

Min erkendelse...

I august 2017 blev jeg i den den grad ført bag lyset af Bjarne "Desmo" Kristiansen (aka Mr.Plow) & Thomas Ertmann, aka Benny ("Jeg har sgu da lige fyldt på for en femmer"-Benny). Da de med den bagtanke i baghovedet, at jeg skulle begynde at bruge penge på "banefræs", fik mig lokket til Padborg som tilskuer til Jeres arrangement en formiddag.

På trods af mine indvendinger mod at komme derned, insisterede de på "at der sker jo ikke noget ved at kigge på." Hvilket jeg dog havde mine bange anelser for det alt på trods, ville. Og ganske rigtigt.. fik set 3 pas... og så måtte jeg igang med at finde noget med 2 hjul og motor, for at deltage i det næste arrangement. For ikke nok med det så ud til at være det sjoveste på banen, så var der også en helt ualmindelig "fed" stemning imellem alle deltagerne udenfor banen.. Så på en måde var det "kærlighed" ved første BRUM!!

Desværre kunne budgettet ikke bære en Duc' i denne omgang. Men fik da fundet mig en MEGET gul triumph, der havde stået gemt ubemærket hen i flere år... Og den slags er sgu synd for en scooter der er lavet til at køre.. (selvom det ikke er en DUC ;) ) Den blev repareret, serviceret og malet i en lidt mere synsvenlig farve, så den kunne være klar til en tur på Parkens asfalt. Og så var det bare om at få mig meldt ind og tilmeldt arrangementet.

Dagen kom, hvor det endelig blev tid til banedage.. Tog til PP med de forventninger at, der ville blive kigget skævt til det "misfoster" der havde sneget sig ind på et ellers DUC-dominerende territorie.. Men nej.. heller ikke den frygt blev virkelighed. Kun flinke og rare menesker all around... Og ikke mindst hjælpsomme...
var især imponeret over hvor blandet en skare der var til stede.. alt lige fra helt unge, til folk i "deres bedste alder" (bemærk venligst at det er en alder der strækker meget vidt ;) ) men alle var så at sige, i samme båd... de var til banedage for at hygge sig... ikke kun på banen.. men så sandelig også udenfor.

Havde 2 MEGET lærerige dage som "grønsag" på DSS (Dencker Superbike School). Hvor både målrettet læring og højt humør prægede både undervisning og elever... Men læringen stoppede ikke efter sidste pas. Det forstsatte langt ud på aftnenen, hvor man kunne suge til sig af de erfaringer de mere garvede "rotter" gladeligt øsede ud af.. Hvilket fantastisk fællesskab... Alle sparrer med alle... og alle er hjælpsomme på kryds og tværs af både klasser og alder...

Det er simpelthen et arrangement, og et fællesskab, der helt klart får samtlige 10 tommelfingre op herfra. :thup :thup :thup

Og der skal i den grad ikke herske nogen form for tvivl om, at "U-båden" vender tilbage til Banedagene i efteråret. For Bobber har da slet ikke fået nok af det her.. tværtimod...

Tak for et fedt arrangement og et fedt fællesskab... Jeg er FAN!!!

P.s.: Bjarne og Thomas i er nogen rigtige røvhuller, at i sådan lokker mig i fordærv... ;) :lol:
MVH

Claus A (Mr. Bobber)

Triumph Daytona 955i banescooter aka "U-båden"
&
En hemmelighed der starter på "F" og slutter på "C"
Brugeravatar
Thomas Ertmann
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, nær ved Aalborg

Re: En "grønsags" bekendelser. (PP d. 7. & 8. Juni)

Indlægaf Thomas Ertmann » 10. jun 2018 14:49

Sådan er det Bobber - man bliver sku bidt af det.
Er glad for at du er kommet med "om bord" - Ducati eller ej, det betyder ingenting. Bare vi har det sjovt...

PS: Jeg havde lige hældt 5 liter på om morgenen. Det må være fordampet i varmen :lol:
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 10. jun 2018 19:41

Tak for sidst
Det var da et par fantastiske dage, og til alle dem med en ældre eller lidt mindre ducati, husk at Padborg Park kun er en forvokset go-kart bane, her kan alle være med og lære en masse.
Det slog mig lidt at der kun var en eneste med carburatorer og vist ikke en eneste 350/400/500/600 og ikke en eneste bevel.
Kom med næste gang, det er sjovt og lærerigt !
Brugeravatar
rudi
DKD medlem
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf rudi » 10. jun 2018 19:47

Kun een med karburator!!!

Så duccer jeg op næste gang med den gamle monster. Men jeg har mine betænkeligheder, sidst jeg deltog, syntes jeg at langsiden var lidt kort. Ikke så meget i starten, men mest udpræget for enden.
Billede
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 10. jun 2018 20:55

:D :D :D
Superib
DKD medlem
Geografisk sted: Viuf
Kontakt:

Indlægaf Superib » 11. jun 2018 09:14

Ja tusinde tak for sidst til alle.!! Som altid en fantastisk oplevelse. :thup

Og Peter.......... hov, hov do. No.64 kører sgu da med karburator og endda af de helt rigtige PHM Dellortoer :D Og jeg havde jo selv den udsøgte fornøjelse at skrue i den fine Bimota........ og uden den helt store "kædestrammer eksamen" vil jeg beskrive det komponent der tapløb med benzin, som en go gammeldavs karburator......sgu endda med fladspjæld :o

Hilsen Ib
La Bella Moto Italia