Konfirmationskørsel

Alt det du ikke kan finde ud af at indsende i nedennævnte og åbent forum for kommende DKD-medlemmer
Brugeravatar
lundlab
DKD medlem
Geografisk sted: Haslev

Konfirmationskørsel

Indlægaf lundlab » 29. mar 2018 21:14

Hej alle

Min datter skal konfirmeres søndag d. 6. Maj i Øde Førslev kirke ved Haslev. Turen til Slangerupgaard ved Fakse Ladeplads, hvor vi skal holde fest, foregår selvfølgelig på min den røde. Jeg vil høre om der er nogle der har tid og lyst til at slå følge på turen så det kan komme til at ligne noget? Turen starter fra kirken kl. 12 ca. Og er på 30 km.

Mange hilsner fra Kristian
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Re: Konfirmationskørsel

Indlægaf Niklas P » 30. mar 2018 07:10

Hvor ondt det end gør at skrive det, så vil du nå ud til flest mulige, hvis du poster dette på klubbens FB side også.
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 30. mar 2018 07:58

Niklas P skrev:Hvor ondt det end gør at skrive det, så vil du nå ud til flest mulige, hvis du poster dette på klubbens FB side også.

Kun ca. halvdelen af klubbens medlemmer er på Facebook, en del har bevidst fravalgt Facebook, andre er "lige så aktive" på Facebook som de er på "Baren" :D

Men en kombi er ikke så dumt hvis du vil ud til så mange som muligt ;)
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem

Indlægaf Niklas P » 30. mar 2018 09:08

Bevidst at fravælge FB? Jeg gad virkelig godt at høre en reel og saglig grund til hvorfor nogle BEVIDST fravælger FB?

Jeg er bl.a medlem af en international Supersport FB gruppe med næsten 4000 medlemmer, og størstedelen af relevant info, hjælp, kommunikation og ikke mindst inspiration kommer fra sådanne FB grupper.

I virkeligheden er jeg ret ligeglad med FB, jeg vil bare være dér, hvor den største samling af brugere og viden er koncentreret. Og det et bare FB.

Prøv at se på klubbens forum, hvor lidt aktivitet der er. Og spørger nogen om noget, er det de samme 3-4 personer, der svarer. Og de reelle store Ducati kapaciteter har jeg på fornemmelsen kun sjældent svarer.

Står jeg med et problem eller et spørgsmål kan jeg via FB grupperne få støtte og hjælp ofte indenfor få minutter.

Hvordan kan det være noget man BEVIDST vil fravælge?
lundlab
DKD medlem

Indlægaf lundlab » 30. mar 2018 10:13

Uha. Hvad hedder Facebook gruppen mon? Jeg er lige blevet medlem af en der hedder Ducati Desmodue Denmark, er det den?

Mvh. Kristian
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 30. mar 2018 13:41

lundlab skrev:Uha. Hvad hedder Facebook gruppen mon? Jeg er lige blevet medlem af en der hedder Ducati Desmodue Denmark, er det den?

Mvh. Kristian

Ducati Klub Danmark ;)
https://www.facebook.com/groups/24869857475/
Brugeravatar
Kasper
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kasper » 30. mar 2018 16:16

Niklas P skrev:Bevidst at fravælge FB? Jeg gad virkelig godt at høre en reel og saglig grund til hvorfor nogle BEVIDST fravælger FB?

Jeg er bl.a medlem af en international Supersport FB gruppe med næsten 4000 medlemmer, og størstedelen af relevant info, hjælp, kommunikation og ikke mindst inspiration kommer fra sådanne FB grupper.

I virkeligheden er jeg ret ligeglad med FB, jeg vil bare være dér, hvor den største samling af brugere og viden er koncentreret. Og det et bare FB.

Prøv at se på klubbens forum, hvor lidt aktivitet der er. Og spørger nogen om noget, er det de samme 3-4 personer, der svarer. Og de reelle store Ducati kapaciteter har jeg på fornemmelsen kun sjældent svarer.

Står jeg med et problem eller et spørgsmål kan jeg via FB grupperne få støtte og hjælp ofte indenfor få minutter.

Der kan være flere grunde bag en sådan beslutning.

Måske kan man ikke lide licensvilkårene for at bruge det pågældende produkt, eller måske er man kritisk indstillet overfor hvordan persondata forvaltes. Søg selv efter flere grunde på nettet (men det var vel reelt ikke det du ledte efter)?

Mvh,
Kasper
'93 900SS
Halvkåbe, Diopa Monohæk, Termignoni carbon tangential udstødning, carbon dele m.v.
Brugeravatar
lundlab
DKD medlem

Indlægaf lundlab » 30. mar 2018 16:59

Ville bare spørge til noget konfirmationskørsel, var slet ikke klar over at det blev så sprængfarligt :-)
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 31. mar 2018 11:15

lundlab skrev:Ville bare spørge til noget konfirmationskørsel, var slet ikke klar over at det blev så sprængfarligt :-)

He-he, det var måske ikke lige det der kunne forventes. Synes du skal smide en tråd op forummet køreture og spørge ind til hvem der kunne tænke sig at deltage :)
Brugeravatar
UffeE
DKD medlem
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf UffeE » 31. mar 2018 13:30

Apropos Facebook.

Jeg lavede en profil for en 5-6 år siden med det resultat at hver gang en eller anden baby havde lavet en pølle, der var en anelse i overstørrelse, så bimlede og bamlede det. Den fik jeg hurtigt lukket igen - slette den kan man jo ikke :banghead:

Siden den tid har der været fred og ro i indbakken og man bli'r ikke forstyrret hele tiden. Nu er det kun det relevante der når frem via mail osv.

Prøv det - det kan anbefales :thup
Brugeravatar
jenner
DKD medlem
Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf jenner » 31. mar 2018 17:19

Niklas P skrev:Bevidst at fravælge FB? Jeg gad virkelig godt at høre en reel og saglig grund til hvorfor nogle BEVIDST fravælger FB?

Ok, her er lidt reelle og saglige grunde til at fravælge FB fordi.
1. Den seneste tids afsløring af uretmæssig brug af personlige oplysninger.
2. Man blir så træt af laveste fællesnævner.
3. Amerikansk “moral” og dobbelt moral, er vildt trættende og At et firma stiller sin platform til rådighed, for hele verdenen, men insisterer på at udøve censur ud fra et vicktoriansk synspunkt ( anno 1830)
5. At afhuggede hoveder og brændende børn er ok at vise, men ikke et par bryster, hugget i marmor fkf.
6. At racisme er helt ok og åbenlyst hyldes.
7. At reklamer fylder alt for meget.
8. At det ikke beriger mit liv.

Og en del flere grunde :lol:

Præcis som jeg også har fravalgt tv kanaler med reklameafbrydelse, fravælger at rejse til div lande, som jeg ikke overordnet kan sympatisere med, fravælger fødevarer som er dyrket eller opdrættet på en måde som ikke matcher mit temperament osv osv. :P Det meste her i livet, handler om at træffe et valg og et af de bedste valg jeg har truffet, er at fravælge FB.

Rigtig go påske :pint: Og ka vi så få nogle tørre og varme veje !!
Hellere en dag på banen, end en bane om dagen.
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem

Indlægaf Niklas P » 31. mar 2018 17:27

Ikke for at tærske langhals på det FB, men du kan jo konfigurere FB, så du ikke modtager nogle updates. Du kan også helt vælge ikke at have “venner” og kun bruge din profil/konto til at være medlem af udvalgte grupper, som du også kan bestemme om du vil forstyrres af med de opdateringer, som kommer i gruppen.

Hvis du har en helt simpel FB profil, hvor du ingen venner accepterer og ikke laver updates, så er det jo ikke så meget at misbruge/stjæle/sælge.

Det er som med så meget andet, hvis man ikke forstår og ikke sætter sig ind i tingene, så kan man ikke forvente, at det virker, som man vil have det.

Alt det der med en politisk/etisk holdning til FB er OK for mig, jeg har en mere pragmatisk holdning til tingene.

Hvis jeg ikke kan rumme FB, så er der meget i denne verden jeg ikke kan rumme og bruge indenfor de sociale medier.

Hvad med klubbens egne data på nettet, medlemsdatabase og andre medlemsdata, hvor godt er de beskyttet?

Men ja tak til godt vejr. Tjek DMI og YR, de lover 17/18 grader lørdag den 7. april. Det er næsten ikke til at tro :-)
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 31. mar 2018 17:44

By the way - tror sgu jeg kører med, hvis vejret er til det og der ikke dukker noget uventet op ;)
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 1. apr 2018 18:46

Undskyld Kristian, men jeg kan ikke lade være ...... nu er tråden jo "ødelagt" :D

Jeg er med i adskillige grupper på Fjæset, og på nogle grupper må jeg nok i al beskedenhed kunne betegnes som en af den der rent faktisk ved hvad jeg snakker om (folk tagger mig da for at få min mening :lol: ), i mit tilfælde musikinstrumenter.

Jeg har hjulpet en del med værdiansættelser, datering, komponenter m.m. (ofte fulgt op af et "hjemmebesøg" hvis det lige lå i nærheden)

Jeg har i rigtigt mange tilfælde måtet korrigere folk, der i deres iver for at svare på indlæg frekventerer andre dele at "spindet" for at komme med mere eller mindre seriøse svar. Hold da kæft for en gang sludder man kommer ud for, kildekritik er ikke eksisterende. Man giver sig ikke tid til at dykke ned i materien, men slynger raskvæk andres mere eller mindre seriøse svar op i en tråd, uden selv at have nogen som helst ekspertice eller "hands-on" erfaring, for pokker når det står på "Indernettet" må det jo væe rigtigt.

I min optik, er der væsentlig forskel på teknikfora i f.eks. DKD og fora på nettet. Gode råd er omkostningsfri på nettet, hvem dælen tager lige fat i fyren fra øvre mongoliet der kom med et "lidt" forkert råd, med katastrofale følger, men hvis jeg udtaler mig forkert om tekniske ting i "Baren", så er jeg nok ikke i kridthuset ........... hvorfor jeg ikke kunne finde på at udtale mig om teknik i "Baren", hvor jeg ved der sidder virkelige nørder der ved hvad de snakker om.

De virkelige nørder herinde svarer gerne på spørgsmål, men modsat på fjæset, hvor man fluks kaster sig ud i forklaringer, så sidder nørderne her måske og tæker .... det skrev jeg om for 6 måneder siden, følger manden ikke med, eller evner han ikke at bruge søgefunktionen.

Vi har adgang til en syndflod af viden her i DKD, vi kan spørge mennesker der har været i klubregi i over 30 år, som splitter deres Ducati ad i atomer når sæsonen er slut, blot for at få stillet deres nysgerrighed over hvorfor pokker den kørte problemfrit en hel sæson, det finder man sgu ikke mange steder.

Vi har noget unikt, det skal vi passe på, og udnytte - det er efter min mening meget vigtigere end at flakse rundt på internettet, 4000 brugere i en gruppe er ikke ensbetydende med at man kan få mere kvalificeret hjælp end blandt 50+ "nørder" i DKD.
Andreas H
Regional kontakt

Indlægaf Andreas H » 8. apr 2018 19:43

Hej Kristian,

hvis det holder tørt kommer jeg også :thup

Havde selv fornøjelsen af at køre et familiemedlem fra kirken sidste år, i følgeskab med flere DKD-medlemmer. Det kan klart anbefales :hammer: :clap:

Måske folkekirken ku vende medlems-udviklingen, hvis kirkeklokkerne var ledsaget af Bologna-symfoni noget oftere :idea: ;)

Vi ses

/Andreas
Ducati 916 Strada '97
Un Ducatista Nuovo
Brugeravatar
lundlab
DKD medlem

Indlægaf lundlab » 9. apr 2018 22:25

Det lyder fornemt, tak for det. Indtil videre tæller følget Jorn748, Andreas H samt formanden :-). Har jeg glemt nogle?

Var iøvrigt ude at lufte la bella donna i går. Det var fantastisk. Lykkedes mig dog at sætte støttebenet på mit bagsædecover. Må igang med at opløse nogle legoklodser og få lavet noget lim.

Jeg vender tilbage med de mere præcise koordinater senere

Mvh. Kristian
Flemming
Regional kontakt

Indlægaf Flemming » 10. apr 2018 13:43

Hej Kristian

Jeg kommer også hvis vejret er til det.
Flemming
2004 Multistrada 1078S DS
2004 749 S
Brugeravatar
lundlab
DKD medlem

Indlægaf lundlab » 1. maj 2018 18:51

Kære alle

Tak for opbakningen. Det lader jo til at det bliver fornemt vejr på søndag.

Her kommer der lidt flere detaljer.

Start:
Øde Førslev Kirke
Førslev Kirkestræde 12,
4690 Haslev

Konfirmationen er færdig kl. 12.00. Så er der lidt fotografering mv. Jeg regner med afgang fra kirken kl. 12.30. Min den røde står forrest, langs med stengærdet. Der er en anden konfirmand der skal køre hjem på en lyserød Puch Maxi, vi er jo på landet, så hun skal nok have lov at starte først, inden vi starter Bologna raketterne.

Turen er på 40 km med sving og bakker, og er gennemkørt i fornuftigt tempo på ca. 45 min. Tanken er således at vi lander på Slangerupgaard kl. 13.15.

Slut:
Slangerupgaard Kursuscenter
Elmuevej 32
4654 Fakse Ladeplads

Jeg glæder mig til at se jer, listen tæller dags dato:

Formanden
Andreas
Flemming
Jørn

Håber ikke jeg har glemt nogen.

Mvh. Kristian