Skift til Ducati

Hvad skal jeg være opmærksom på, modelsammenligninger
mso@alinea.dk

Skift til Ducati

Indlægaf mso@alinea.dk » 18. feb 2018 15:37

Hej
Jeg har i gennem længere tid kørt en ældre Harley D fra 1979. Jeg kunne godt tænke mig at få noget mere pålideligt og noget som samtidig har æstetikken i orden. Derfor har jeg kig på en S2r fra 2006.
Er der nogen herinde som har erfaringer med den model og er der generelt kommentarer til pålideligheden og vedligeholdelsen på både den model og ducatier generelt.?

Bh Magnus
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Skift til Ducati

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 18. feb 2018 20:48

Hej Magnus.

Uanset hvilken nyere Duc du måtte vælge er der ingen "pålideligheds-problemer" -men de skal som alt andet serviceres... (kan dog i visse tilfælde have gavn af lidt mere førstehånds-opmærksomhed end en samtidig "kaw-su-da")

Drømmen er din, ud og sidde på det design der taler til dig, gør det "for nas i led og hængsler" så se om en anden model kan gøre det for dig, uanset facon og farve, så længe det er en Duc har du valgt rigtigt!
-og så meld dig for pokker ind i DKD, og få alle mulige goder serveret... Teknisk viden og hjælpsomhed, mulighed for fedeste banedag, en hyggetur til is-baren... og meget andet
-DKD = Måske danmarks bedste mærkeklub, fyldt med entusiaster :thup

"Kør pænt med Bologna-symfoni", mvh. Henrik
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
Brugeravatar
Heols
DKD medlem
Kontakt:

Indlægaf Heols » 20. mar 2018 19:08

Hej Magnus

Jeg skiftede selv fra Triumph til Ducati (Monster 750) forrige år, og har ikke fortrudt det et sekund. Så jeg kan kun sige velkommen til. :thup

Vh Henrik :geek:
Andreas H
Regional kontakt
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Andreas H » 21. mar 2018 00:49

Hej Magnus,

Jeg er lykkelig ejer af en Ducati 916 fra 1997 :thup 8)

Efter at have lært at køre mc på køreskolens Honda cb500(manøvrebane) og Suzuki Gladius SVF650(vej-maskine), fik jeg mulighed for at låne en Kawasaki ER6F parallel-twin af min svoger. Sådan en twin kører fint, men lyder noget trist - hvis man da kan høre den ved siden af en Ducati. Jeg var indimellem i tvivl om den var tændt når jeg holdt ved siden af Flemming på hans Multistrada 1100DS i et lyskryds :?

Efter at have udsat forskellige typer maskiner for min type kørsel fandt jeg, at det rigtige for mig var en 916 - det har jeg ikke fortrudt et øjeblik :)

Ovenstående hjælper dig nok ikke meget mere end “prøv hvad der er rigtigt for dig”, jeg Ian bare sige at efter at have siddet på en 916 var den det rigtige for mig :hammer: 8)

Vi håber at kunne byde dig velkommen i klubben snart :pint: :hammer:

/Andreas
Ducati 916 Strada '97
Un Ducatista Nuovo