Afgift på 748

Ja, det er ikke tobaks- og sprutafgifter der diskuteres her!
busk
DKD medlem

Afgift på 748

Indlægaf busk » 28. jul 2017 17:17

Hej
Jeg leger med tanken om at få en plade på min 748r, den er fra 2002 import fra UK har org papir, nogen der kender nyprisen og evt andre oplysninger der er gode at kende til denne proces...
Mvh Martin
Brugeravatar
Jørgen Skovsgaard
DKD medlem
Geografisk sted: Skårup

Re: Afgift på 748

Indlægaf Jørgen Skovsgaard » 29. jul 2017 08:46

Hej Martin
for at få en pris skal du logge ind på skat med din nemide og gå ind under kørertøjer det er ikke nemt men kan lade sig gøre der kan du se priser på cykler der er betalt afgift af.

VH Jørgen
Jørgen Skovsgaard (ST4) + 900 stangtrækker og Mts 1000 DS
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 29. jul 2017 12:54

Ang. Nypris, den kan du sikkert slå op på sydfyn's mc -hjemmeside.... de har en ret stor samling pris-data :thup
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
asger
DKD medlem
Geografisk sted: visby

Indlægaf asger » 31. jul 2017 07:41

Nypris:269000, meen KAN du finde nogle i DK til salg så regn med 60% afgift af gnms. prisen ! Du behøver ikke logge ind med nem id på skat, tabellerne, regnemaskine mfl kan findes uden!
busk
DKD medlem

Indlægaf busk » 1. aug 2017 23:22

Tak for svar, nu har jeg så rodet lidt rundt på SKAT... jeg har beregnet afgift.. men det kan jo ikke bruges til så meget... man skulle kunne få det de kalder et bindende svar kan bare ikke finde noget sted derinde til denne proces... nogen der kender noget til det evt link
Mvh
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 2. aug 2017 11:26

Du kan få bindene svar fra SKAT via deres hjemmeside (log in med svær-id) eller hos en af de godkendte samarbejdspartnere. Du kan søge på dem via nettet eller finde dem via et kort på SKATs hjemmeside.

Første hit på Google: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234532

http://www.quickbilsyn.dk/importcenter/
Jorn748
DKD medlem
Geografisk sted: København

Indlægaf Jorn748 » 3. aug 2017 10:54

Men kan den overhovedet indregistrer, for så skal den vel have været registret i et EU-land tidligere.
Der er da hændt en det i den forbindelse efter EUR 4 har gjort sit indtog på MC ?
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 3. aug 2017 10:58

UK er/har jo været en del af EU i den periode så det kan den vel godt.

EUR 4 gælder kun for nye indregistreringer af motorcykler efter en forholdsvis ny årgang, nu siger jeg fx 2016 men det kan også være 15 eller 17.
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 3. aug 2017 16:46

Lige en bemærkning til EURO-4....

Det er sådan at et køretøj, EU-Kørt eller ikke, skal registreres efter de regler der var gældene da det/den blev bygget!

"den lille røde" (-ikke mao's) men detail-foreskrifter for motorkøretøjer, opdateres pr. årgang siden ruder konge var.... -Ved ikke om den stadig er rød, men det var den før i tiden...

- Ellers var det slut med veteran og brugt-import for ufattelig mange år siden, det ændre ØV-4 ikke på.

Se evt: http://motorhistorisk.dk/nyhedsbrev/ny- ... torcykler/
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 3. aug 2017 20:24

Jeg vil gætte på at den bliver sat til et sted i 80 erne i handelspris, dvs. Afgift max 50 kilo.
Brugeravatar
steff_dk
DKD medlem
Geografisk sted: Søhøjlandet

Indlægaf steff_dk » 3. aug 2017 20:30

Jeg ved ikke hvad der passer, men denne artikel siger noget andet:
Slut med indregistrering af gamle MC'er i Danmark
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 4. aug 2017 08:53

Sakset fra førnævnte artikkel
Indførelsen af Euro-normerne for motorcykler og knallerter gælder nyindregistrerede køretøjer, og adskiller sig ikke nævneværdigt fra de forandringer køretøjer blev udsat for i 90-erne, hvor lignende regler blev implementeret for biler.

Da vi for nyligt havde et møde i Færdselsstyrelsen, var der bred enighed om, at disse forhold helt klart alene er gældende for nye køretøjer. Færdselsstyrelsen meddelte i øvrigt, at man sjældent havde problemer med at aldersbestemme ældre køretøjer der endnu aldrig havde været indregistreret, dette enten ud fra data om selve køretøjet eller direkte ud fra køretøjets fremtræden.

-Motorhistorisk samråd er folk der ved hvad de taler om, og har direkte møder med bl.a. Færdselsstyrelsen og SKAT. I mine øjne dem der ved mest om regler og love inden for "brugt-auto" -uagtet er deres mærkesager er veteraner, så er lovgivningen den samme ;)
-Tjek evt. deres hjemmeside http://motorhistorisk.dk/, de bruger ret meget energi på sagen... :thup
Mvh. Henrik www.FTCO.dk

Tilbage til "Registreringsafgift"