Gamle cykler uden tidl indregistrering

Ja, det er ikke tobaks- og sprutafgifter der diskuteres her!
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Gamle cykler uden tidl indregistrering

Indlægaf jesper b » 8. nov 2016 09:25

http://www.magacin.dk/motorcykler/servi ... nu/ar7718/ lidt sriv om cykler der aldrig har været indregistreret og som ikke har abs, jeg ved ikke om man reelt kan få en eller anden venligsindet ducatista i et andet land til at indregistrere- og man så dermed omgåes den danske regel, men cykler uden tidl indregistrering og uden abs, skriver de ikke længere kan indregistreres i DK efter 2016, så hvis nogen skulle ha noget unikt stående- så tjek op på dette

:hammer: :hammer:
// Jesper
Brugeravatar
Kasper
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Re: Gamle cykler uden tidl indregistrering

Indlægaf Kasper » 8. nov 2016 12:10

Den har været oppe og vende tidligere:

viewtopic.php?f=1&t=13906

Mvh,
Kasper
'93 900SS
Halvkåbe, Diopa Monohæk, Termignoni carbon tangential udstødning, carbon dele m.v.
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt
Geografisk sted: Langeskov "fyn"

Indlægaf Lars Rasmussen » 8. nov 2016 12:16

Jeg har haft kontakt til Jens Jensen fra Europaparlementet og hans svar ses her:

Kære Lars Rasmussen,

Den er selvfølgelig lidt tricky, men jeg læser også forordningen således, at den kun gælder for fabriksnye motorcykler.

For så vidt angår samleobjekterne vil jeg gå ud fra, at man kan henholde sig til de oprindelige typegodkendelser.

Venlig hilsen

Jens jensen

Så det håber og tror vi til det modsatte er bevist :D

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Ducati St4S ABS
Sachs årg. 1956
Brugeravatar
PawVisbyBunch
DKD medlem
Geografisk sted: Århus C.

Indlægaf PawVisbyBunch » 8. nov 2016 13:00

Som du selv er ind på, så lyder vendinger som:

jeg læser også forordningen således
og
vil jeg gå ud fra
ikke som en politiker der har styr på det.

Tror ikke at den slags udtalelser rækker langt når synsmanden er trist over at der ikke er blevet til en Ducati, og der derfor kun er én det kan gå ud over!!!
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt

Indlægaf Lars Rasmussen » 8. nov 2016 14:20

Jeg ved ikke om I har læst den forordning som er kommet fra parlementet, men her er de sidste linjer af den, så kan I selv prøve og tolke.

Den nye forordning, der blev vedtaget med 643 stemmer for, 16 stemmer imod og 18 undladelser, mangler stadig den endelige, formelle godkendelse fra medlemslandene. Reglerne vil udelukkende gælde for nye to- eller trehjulede køretøjer og quads fra 2016.

Især den sidste sætning tolker jeg som om dette ikke gælder overgæmte cykler fra før verden gik af lave.
Og hvad så med de importører af forskellige mærker, skal de hen og foretage syn og betale afgift af hele deres varelager for at kunne sælge disse efter nytår ???

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Ducati St4S ABS
Sachs årg. 1956
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt

Indlægaf Lars Rasmussen » 8. nov 2016 16:05

Lige lidt bonus info.

Ifølge FDM´s jurister, som jeg har kontaktet, skal der ikke være nogle problemer med cykler, som overholder de krav som var gældende på det tidspunkt deres typegodkendelse blev godkendt, og hvis det er tilfældet, kan det kun gælde nye cykler der kommer til landet. :thup

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Ducati St4S ABS
Sachs årg. 1956
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 8. nov 2016 20:42

Dette er ikke noget med danske regler, det er en ny europæisk norm der kommer, euro 4.
Det der bliver et problem, er cykler der aldrig har været indregistreret i Europa før, f.eks importcykler fra USA og nye overgemte modeller.
Aprilia 2cyl. modeller bliver f. Eks ikke opgraderet til euro 4, og derfor vil de falde igennem, hvorimod fabrikken tilbyder at opgradere 4cyl. Modellerne.
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 8. nov 2016 21:18

Hvis en cykel ikke har et e- mærke og er fra efter 2003, skal man ha den til at opfylde den e- standard der gjalt da den blev produceret.
Det kan måske lade sig gøre at få den til at overholde euro 2 eller 3, men euro 4 bliver svær med ABS og aktive kulfiltre osv.
Jeg kan bedst li modeller fra før 1995, så behøver man ikke spejle og blinklys !

Tilbage til "Registreringsafgift"