Køb af MS4RS

Hvad skal jeg være opmærksom på, modelsammenligninger
Lars T

Køb af MS4RS

Indlægaf Lars T » 29. maj 2018 18:25

Hej Ducati'ster

Nååå, en MS4RS fra MC-huset, http://www.mc-huset.dk/produkt/ducati-monster-ms4rs/ og jeg har fået en god bytte pris på min anden cykel og overvejer derfor et bytte.

Jeg er en ægte skabs-mc'ist, og triller maks 1500-2000 km om året, og KUN når det er godt vejr.
Så jeg tænker at det så ikke gør noget at cyklen har gået over de 50k.

Det skal siges at jeg ikke har set den i levende live, og har derfor heller ikke kørt på den endnu., men hvad tænker eksperterne? Er 90k for en der har gået 62k helt skævt? Eller er den ved at være træt?
Hvordan er skifte intervallerne på rem/kæde?

Kom gerne med inputs - ris og ros..

På forhånd tak, Lars
Brugeravatar
lari
Geografisk sted: Østjylland

Re: Køb af MS4RS

Indlægaf lari » 30. maj 2018 13:25

tænker det er ret så meget i overkanten for så mange kilometer......
Ducati 900 Super Sport, 1991 - solgt
Ducati 916, 1997' - solgt og pudset op..
Ducati 999s, ´2003
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 31. maj 2018 06:17

Enig i, at det i sammenligning med den gennemsnitlige Ducati fra midt 2000-tallet er mange km, men den gennemsnitlige Ducati kører heller ikke så mange km.

Den ser ud til at være i fin stand og holdt godt. En nærmere inspektion vil selvfølgelig kunne be/afkræfte dette.

Hvis jeg skulle købe en Ducati med de km på klokken ville jeg kræve fuld dokumentation for alt service og arbejde, der har været lavet på den. Dette vil også gøre dig i stand til at få klarhed over hvilken service (bælter og især justering af ventiler), der ligger lige om hjørnet eller ikke.

Glem alt salgsgas om, at den lige har fået stort service og nye dæk og en gratis vask, for det hjælper ikke, hvis den har været misligeholdt servicemæssigt de seneste 10 år.

Hvis forhandlern sælger den nyserviceret, så ville det ikke betyde meget noget for mig, med mindre det er udført af en velkendt Ducati forhandler eller værksted, som har erfaring med Ducati, især hvis belter og ventiljustering har været lavet.

En garanti i en periode vil selvfølgelig være et plus, men en sådan dækker sjældent mere end én sæson.

Det er selvfølgelig synd at “dømme” sådan en fin Monster ude kun på grund af km, men med de km og den pris ville jeg personligt lede videre efter en anden.

Husk, du står selv overfor disse krav og “fordomme”, når/hvis du skal sælge den på et senere tidspunkt.
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 2. jun 2018 00:26

Pres prisen lidt og køb denne her i stedet:

https://www.123mc.dk/brugt/mc/ducati/mo ... alg/160337