GPS på 916'er

Hvor kan man købe dit og dat. Dimser, beklædning og så videre
Brugeravatar
aammat
DKD medlem
Geografisk sted: Frederikssund

GPS på 916'er

Indlægaf aammat » 11. okt 2014 20:42

Jeg må desværre erkende at efter 8 år i Grønland så kniber det med at finde rundt i dk, har så løst det med en gps til bilen og det fungere..
Men så købte jeg tidligere i år min første duc, 916, og planen pt er at holde 4 ugers sommerferie på den næste år, de fleste af dagene skulle så helst ikke gå med at køre forkert så tænkte at en gps ville være løsningen.
Men jeg synes ikke det vil pynte på min 916'er så vil høre hvad I andre har fundet på af løsninger.. :?:
Brugeravatar
alfalund
DKD medlem
Geografisk sted: Birkerød

Re: GPS på 916'er

Indlægaf alfalund » 12. okt 2014 06:16

Man koerer ikke forkert paa en Duc - man udforsker bare terraenet ...
* Donne e motori - Goie e dolori *
Ducati Monster 916 S4
Alfa Romeo 156 GTA
De Rosa King
asger
DKD medlem
Geografisk sted: visby

Indlægaf asger » 12. okt 2014 09:40

Jeg har bare brugt en alm Garmin med sugekop på omdrejnings tælleren, det holder godt og den sidder i tørvejr :D
Carlsen
DKD medlem
Geografisk sted: Ballerup

Indlægaf Carlsen » 12. okt 2014 12:33

Jeg har sat min GPS fast på den øverste gaffelbro med kraftig burre/velkro tape fra 3M.
Let at sætte på og let at fjerne igen. Bare huske at sætte den så ladestikket kan sættes i!

Mvh Finn
Carlsen
Monster 750
Brugeravatar
aammat
DKD medlem
Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf aammat » 12. okt 2014 14:02

@Alfalund, kører forkert eller udforske er vel et spørgsmål om hvor snoede vejen er.. :D

Bruger alle tomtom rider eller er der nogle garmin folk, bruger selv garmin i bilen og i fjeldet, så kender ikke evt fordele ved Tomtom..

Jeg ville jo netop gerne undgå velcro bånd som vil sidde der også når jeg ikke har gps'en med mig, er der nogle af jer som har prøvet at køre kun efter stemmen i gps'en.. Så man ikke havde gps'en at se på, har i bilen altid den stemme slået fra så ved ikke hvor hjælpsom den er men tanken kom lige til mig..hihi
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 12. okt 2014 15:28

Der findes et væld af tasker til styret, et eksempel kan ses her: http://bike-netshoppen.dk/product/oxfor ... aske-3587/

Jeg har selv en anden model hvor der også er plads til nødvendigheder som mobil, kreditkort og lignende.

Ulempen er selvfølgelig strøm, men man kan jo bruge GPS når man har udforsket nok som Alfalund skriver og så tænde når man gerne vil hjem hurtigere end GPS'ens batteritid :D
Morten.c
DKD medlem
Geografisk sted: Helsinge

Indlægaf Morten.c » 14. okt 2014 21:18

Bruger selv gps i iPhone.
Den ligger i lommen headset i ørene, og så stemmestyret .
Har powerpack til at lade den op med hvis det er