Dantracker eller anden gps tracker

Hvor kan man købe dit og dat. Dimser, beklædning og så videre
Brugeravatar
aammat
DKD medlem
Geografisk sted: Nuuk, Grønland

Dantracker eller anden gps tracker

Indlægaf aammat » 2. apr 2017 13:12

Jeg er flyttet tilbage til dk og det betyder at min duc skal ud af sin vante sikre hule (muret garage med alarm) og til at holde parkeret offentligt.. :o
Jeg har i weekednen testet en skivebremselås med alarm og jeg næsten ikke høre alarmen i min lejlighed, så i min søgen efter muligheder fandt jeg en tråd fra 2016..
Her bliver bl.a Dantracker nævnt og efter at have googlet og læst om den virker den som en god ide, men hvordan er jeres brugererfaringer med den..?
Er der nogen som har andre gps tracker løsninger vil jeg gerne høre om dem..?
Har læst om Lommy, men umiddelbart virker det som en lidt dyrere løsning uden at den giver mig flere funktioner
Brugeravatar
PawVisbyBunch
DKD medlem
Geografisk sted: Århus C.

Re: Dantracker eller anden gps tracker

Indlægaf PawVisbyBunch » 3. apr 2017 05:19

Velkommen tilbage til Danmark.

Jeg har i udgangspunktet samme "udfordring" som dig, så jeg følger lige med på denne tråd også. Min Ducati er dog i garage, men det er i en garage for enden af blokken, hvor jeg heller ikke kan høre alarmen.

Jeg har i den forbindelse investeret i sådan en her:

http://trusted.dk/t7/

Det er en GPS enhed, og min tanke med den er at jeg gerne vil have besked hvis der sker noget med min Ducati. Den står også i garagen hele vinteren og det er ikke altid jeg kommer forbi garagen, så jeg vil gerne have besked hvis der sker noget med den.
Det skal dog siges at præcisionen ikke er den bedste i verden, men det skyldes at der ikke altid er GPS signal i garagen, og så kører den triangulering via GSM-masterne, så vidt jeg har forstået, og det bliver mere upræcist. Som sagt er det ikke så vigtigt for mig, da det jeg er mest interesseret i er om der har være banditter i garagen. Den T7-enhed er en forseglet boks med indbygget batteri, og den er lidt større end en kasse Gajoler så den er ikke nem at gemme på en Ducati da der ikke er mange hulrum, eller gemmesteder.
Da den kører på det indbyggede batteri, som holder 3-4 år ved én daglig tilbagemelding, er det ikke muligt at køre live tracking på den, altså at følge Ducatien rundt på et kort, som man typisk ser i film.
Om vinteren har jeg den sat til "motion detection", og så får jeg en alarm hvis den bevæger sig. Og det virker, for jeg glemmer altid at slå det fra når foråret kommer, og så kommer der alarmer ind på telefonen, når jeg kigger til motorcyklen.

Der er vist også noget med at GPS dimser ikke er helt så præcise som man har indtrykket af, da kommercielle firmaer af sikkerhedshensyn, ikke har adgang til de helt præcise militærsatellitter, så de vil være lidt upræcise, så vidt jeg har forstået.

Vil jeg anbefale den? Ja, hvis præcision og live-tracking ikke er så vigtig. Til mit formål der fungerer den fint. Den sender alarm når der er bevægelse på Ducatien, og det er det jeg skal bruge.

Men jeg håber da at du kan finde en garage at parkere den i...Det er da langt at foretrække.
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...
Brugeravatar
jesper b
DKD medlem

Indlægaf jesper b » 3. apr 2017 07:51

Jeg bruger en TrackEye - den er umidelbart god, har selv en garage indbygget i en skrænt, udført i armeret beton som telefonen mister signal i- men TrackEyen melder altid bare jeg rykker den rundt - enheden er mindre end en tændstiksæske ( for dem der kan huske sådan en papkasse med fyrstikker i )

//Jesper
Brugeravatar
steff_dk
DKD medlem
Geografisk sted: Søhøjlandet

Indlægaf steff_dk » 3. apr 2017 18:51

PawVisbyBunch skrev:...
Der er vist også noget med at GPS dimser ikke er helt så præcise som man har indtrykket af, da kommercielle firmaer af sikkerhedshensyn, ikke har adgang til de helt præcise militærsatellitter, så de vil være lidt upræcise, så vidt jeg har forstået.

Det er rigtigt Paw. Det var noget man gjorde under første Golf krig, men det praktiseres ikke mere:
GPS.gov: GPS Accuracy

Til gengæld anvendes GSM, GPS og Wi-Fi jammere idag.
Det er jo nemt lige at have det kørende, mens to mand læsser cyklen ind i en varevogn.

Så et jord-anker med en solid kæde der går omkring stellet er nok heller ikke så tosset endda, hvis det er en mulighed. ;)
Brugeravatar
aammat
DKD medlem
Geografisk sted: Nuuk, Grønland

Indlægaf aammat » 4. apr 2017 04:58

Jeg tænker at GPS jammer og lignende ikke lige er det de fleste har med i lommen når de får den tosset ide at stjæle en mc og derfor vil en tracker eller lign være en hjælp for ejeren..
Hvis de vil stjæle den og har forberedt sig, så tager det under 2 min at skære en kæde, skivebremselås og så har de det der skal til for at slippe afsted med en mc.. :banghead: :banghead:

Dette ikke for at afspore min søgen efter brugererfaring med gps tracker.. :D
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 4. apr 2017 20:17

JEg bruger LommyPro og det virker upåklageligt bortset fra at den skal stå med en tickle charger ind i mellem. Den kan holde 14 dage på batteriet, så går den død.

Tilbage til "Tilbehør"