Tilmelding til banedagene i august åben

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Re: Tilmelding til banedagene i august åben

Indlægaf JLL » 12. jul 2017 18:32

Ny opdatering - det går lidt stærkt :lol: :lol:
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 12. jul 2017 20:07

Hej Johnny,

Jeg ved ikke hvad der er galt, men enten er der ændret omkring tilmelding under "medlemmer" eller også har jeg overset det. Under alle omstændigheder så virker funktionen ikke (for mig). Der er ingen arrangementer i dropdown-menuen.

Og jeg kan se, at jeg stadig er tilmeldt i rød. Det vil der nok være en del der ville blive kede af, ikke mindst mig selv :lol:
Brugeravatar
ARI-64
DKD medlem
Geografisk sted: Nord Wæst Fyn

Indlægaf ARI-64 » 13. jul 2017 09:18

2 x Rød + mad

Skal jo sørge for at starte august på en stille bane når juli afsluttes med 3 hurtige på Assen :thup :thup

/Anders
PP 1:07
OSL 1:41:14 (1:40)
Assen 2:03 (2:00)
Knutten 1:07
Gross Dölln A-B-C-D 2:27 (2:25)
Nürburgring GP 2:18 (2:16)
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 13. jul 2017 09:47

CPH_848 skrev:Hej Johnny,

Jeg ved ikke hvad der er galt, men enten er der ændret omkring tilmelding under "medlemmer" eller også har jeg overset det. Under alle omstændigheder så virker funktionen ikke (for mig). Der er ingen arrangementer i dropdown-menuen.

Og jeg kan se, at jeg stadig er tilmeldt i rød. Det vil der nok være en del der ville blive kede af, ikke mindst mig selv :lol:

For pokker da også - du bliver fluks flyttet til grøn (eller måske først i aften)

Tilmeldingen i medlemsafsnittet er lukket - så det er ikke en fejl. Problemet er at på et tidspunkt bliver det umuligt at styre hvad folk laver derinde, og så er det bedre at tage ændringer og nye tilmeldinger på mail eller her i "Baren".
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 13. jul 2017 18:10

JLL skrev:
CPH_848 skrev:Hej Johnny,

For pokker da også - du bliver fluks flyttet til grøn (eller måske først i aften)

Tilmeldingen i medlemsafsnittet er lukket - så det er ikke en fejl. Problemet er at på et tidspunkt bliver det umuligt at styre hvad folk laver derinde, og så er det bedre at tage ændringer og nye tilmeldinger på mail eller her i "Baren".

Roger that. Tak Johnny, I gør et fremragende arbejde :)
Brugeravatar
JLL
Formand

Indlægaf JLL » 13. jul 2017 23:20

JLL skrev:Så åbner vi tilmeldingen for DKD banedagene på Padborg Park torsdag den 10. august 2017 og fredag den 11. august 2017.

Dagene afvikles med 3 klasser (Grøn-DSS/Blå/Rød) med maksimalt 18 kørere i Blå og Rød Klasse og 12 kørere i Grøn klasse. Klasseinddeling som følger:

Grøn-DSS (Dencker Superbike School):

Bemærk ændring i forhold til tidligere: Dencker Superbike School afvikles i moduler á 1 dag (DSS-1 og DSS-2). Dagene vil i første omgang blive prioriteret til kørere, der deltager på begge moduler.

Det vil ikke være muligt at deltage i DSS-2 uden at have været på DSS-1. Dette indebærer bl.a. at der ikke (som tidligere) kører folk med forskellige forudsætninger dag 2, og at der IKKE er differentieret undervisning og opsamling, da alle er på samme teoretiske niveau.

DSS-1 og DSS-2 er for kørere uden baneerfaring, med 1-2 banedage bag sig, eller dig som blot vil have frisket tingene op. Man vælger ikke grøn klasse for at ligge og tonse rundt (fordi ens forsikring normalt dækker her) – dette kommer ikke til at ske - men fordi man vil deltage i en klasse der afvikles som køreundervisning/svingteknik m.m. orienteret mod såvel bane som gadekørsel. Det bemærkes at det nok skal blive udfordrende alligevel.

Der vil være 2 instruktører/masterkørere, der tager sig af hvert sit hold på maksimalt 6 deltagere. Dagene vil være struktureret med teori og efterfølgende praktisk lektion. Der undervises i teknikker der gør dig sikrere såvel på bane som på vej. Hele dagen afvikles således med 20 minutters kørsel, 20 minutters teori og 20 minutters pause pr. klokketime.

For nærmere beskrivelse af program, se link under forsikring i denne tråd.

Der overhales ikke i grøn klasse.

Blå: Kørere der har været på bane nogle gange og som ønsker at få pudset stilen af. Der vil være to erfarne instruktører/masterkørere (DM kørere), der tager sig af hvert sit hold på maksimalt 9 deltagere. Kørslen i blå tilrettelægges på dagen efter deltagernes niveau. Der vil være holdmæssig og individuel sparring dagen igennem.

Rød: Fri kørsel. Hastigheden her må forventes at være noget højere og der køres med fri overhaling, nærmere regler på dagen. Vi håber på at kunne mønstre 1-2 masterkørere, der dels ser til at tingene ikke går over gevind, og dels tilbyder at komme med gode råd og vejledning til de der måtte ønske det.

Der rykkes rundt i klasserne hvis masterkørerne skønner, at man med fordel kunne køre i en anden klasse.

Masterkørerne har endvidere fuld ret til at bortvise kørere, der ikke følger reglerne, masterkørernes ord er lov, der er ingen klagemulighed, og der er ingen tilbagebetaling af deltagergebyret i tilfælde af bortvisning.

Dagene er som udgangspunkt forbeholdt medlemmer af Ducati Klub Danmark. Såfremt der bliver ledige pladser, kan det komme på tale at andre også kan deltage.

Deltagergebyr er som vanligt 1000,- kr. pr. dag og bemærk at dette er inkl. morgenmad og frokost for kørere. DKD sponserer herudover sociale arrangementer om aftenen før kørslerne (mere om dette senere i separat tråd), så beløbet dækker altså fuld forplejning

BEMÆRK, at som følge af for mange no shows, og usikkerhed omkring antal til specielt aftenarrangementerne, skal der betales et depositum på 100 kr. pr. deltager pr. dag for aftensmaden - såfremt man tilmelder sig denne.

OBSERVER Aftensmaden bookes separat i medlemsafsnittet, og de tilmeldte sørger selv for at indbetale det korrekte beløb sammen med betalingen for selve banedagen(e).

Depositummet tilbagebetales ved spisningen den enkelte dag til dem der rent faktisk dukker op, dukker man ikke op er beløbet tabt

Ingen tilmelding = ingen mad

Tilmelding sker i medlemsafsnittet på følgende måde:

• Åbn hjemmesiden "ducati.dk"
• Klik på punktet "medlemmer"
• Log ind med fornavn og medlemsnummer
• Vælg ”arrangementer” i menuen øverst til venstre på skærmen
• Du vil nu se teksten ”Banedag torsdag 10. august GRØN klasse”. tryk ”pil ned” til højre for teksten, vælg dag og klasse og Tryk på ”tilmeld”
• Du er nu tilmeldt arrangementet.

HUSK, skal du deltage begge dage, skal man tilmelde sig to gange. HUSK også at tilmelde til aftensmad samme sted.

Tilmeldingen via medlemsafsnittet er åben til 2. juli. Du er først tilmeldt når pengene er på klubbens konto som er:

Registreringsnummer: 5030
Kontonummer: 0001201906

Indbetal med info om, medlemsnummer, dag - Eksempel: 3065, torsdag (eller torsdag/fredag)
”First come / first served” = Det er tidspunktet for indbetaling der er gældende. Ved overtegning tilbagebetales deltagergebyret til de sidst betalende

Praktik omkring banedagene:
Banedagene afholdes på Padborg Park. Banen er beliggende på adressen Flyvepladsen 10, Vesterbæk, 6330 Padborg.

Tidsplan for dagen præsenteres på Padborg Park ved førermøde og ophænges strategiske steder, men der køres 20 minutters pas fra 09:00 til 16:00, frokost afholdes ”flyvende” (ikke samlet fællesfrokost) så dagen indeholder fulde 140 minutters køretid for deltagerne. Vi kører sekvensen Rød/Blå/Grøn.

Indskrivning, teknisk kontrol og førermøde:
For begge dage gælder, at der er indskrivning fra klokken 07:00 til 08.00 på selve kørselsdagen. Indskrivning foregår i briefing rummet under banens restaurant. Se endvidere efterfølgende punkt "ankomst dagen før selve kørslen".

I forbindelse med indskrivning, vil der være teknisk kontrol af MC. Sørg nu for at dæk og bremser er i top, at der ikke lækkes olie, og teknikken i det hele taget er i orden. HUSK dB-killers, kan man ikke overholde støjkravet kommer man ikke ud og køre. Gaffatape sættes over lygter, blink og spejle.

Ved indskrivningen udleveres madbilletter til frokosten. Frokost er for deltagere inkluderet i deltagergebyret. Pas på billetten – vi har ikke ekstra med, og ingen billet = betaling direkte til ”grillen” på banen.

Herudover udleveres mærke med klasseangivelse der skal påsættes MC

Førermøde:
Ligeledes vil der begge dage være obligatorisk førermøde i banens restaurant fra 08:00 til 08:30, morgenmaden indtages i forbindelse med førermødet, og er inkluderet i deltagergebyret.

Manglende indskrivning, teknisk kontrol og ”no show” til førermøde så kommer man ikke på banen, og deltagergebyret tilbagebetales ikke (opsamling forsøges men tidspunkt kan ikke garanteres)

Ankomst dagen før selve kørslen (adgang kan påregnes ca. 16:00):
Ankommer man dagen før selve kørslen, kan indskrivning og teknisk kontrol koordineres ved henvendelse til Kassereren (Dorthe Lindhardt) evt. henvendelse ved DKD klubteltet for nærmere info. Dette kan ske indtil klokken ca. 19:30 hvor vi påregner at starte det sociale element "aftensmad"

Deltagere og klasseinddeling:
Opdateres løbende her i tråden – der opdateres først når der er betalt.

Ambulance/Pitfolk:
Der vil være ambulance til stede på Padborg Park – der vil være tale om vores faste ambulancefolk, med uddannet redder og læge, og det er folk der er vant til at være på denne slags arrangementer. Flagposter og pit general er folk fra Padborg Park, med andre ord folk der er, vandt til at styre slagets gang på denne bane.

Krav til motorcyklen:
* Intet sidder og dalrer på MC’en, alt er ordentligt fastgjort (pedaler, kåbedele m.m.)
* Dæk har tilstrækkeligt mønster (minimum 2-3 mm) – anvendelse af Slicks er tilladt i Blå/Rød klasse
* Spejle og blink afmonterede eller tildækket med gaffatape eller lignende.
* Lygter ligeledes afdækkede med tape
* MC’en lækker ikke væsker fra hverken motor, forgaffel eller andre finurlige steder
* Kæde strammet efter producentens anvisninger
* For og bag bremse fungerer upåklageligt, og med rigelig belægning på bremseklodser.
* Affjedring og styrtøj fungerer upåklageligt

Maskinkontrollen bestemmer suverænt om maskinen er i en stand så den kan lukkes ud på banen, for din og andres sikkerheds skyld. Såfremt der skulle forekomme afkørsel eller ligefrem styrt, er der fornyet maskinsyn. Går du ikke gennem maskinkontrol tilbagebetales deltagergebyret ikke.

Støj:
Motorcyklen skal holde sig indenfor en støjgrænse på 99 dB (ved forbi kørsel, på et på forhånd defineret fast punkt på langsiden). Overskridelse betyder udelukkelse. Som en hovedregel, kan det nævnes, at såfremt mc’en har monteret en uoriginal potte eller udstødningssystem, så skal der monteres en DB-killer før mc’en kan godkendes til kørsel på banen – DKD har aldrig været ude for udelukkelse på grund af støj.

Én MC der støjer for meget kan ødelægge det for alle, da køretiden afkortes når ”støjkvoten” er opbrugt.

Krav til Beklædning:
Hjelm (integral/full face)
Heldækkende mc-dragt, sammenhængende/-lynede eller overlappende jakke og bukser
Slagbeskyttelse ved skuldre, albuer og knæ
Rygbeskytter
Mc-støvler
MC Handsker

Krav til kørere:
Hensynsfuld opførsel på banen er en betingelse for at deltage, det er et klubarrangement, og vi skal alle hjem i god behold. Ryttergården er ikke et øvelsesområde for starter, eller kontrol af nedbremsning fra 140 til 0 – man kører forsigtigt og iført forsvarlig beklædning, også her. Man kører naturligvis ikke påvirket af nogen former for stimuli.

Ansvarsfraskrivelse og forsikring:
Man deltager på klubdagen på eget ansvar og som udgangspunkt er der ingen forsikringer der dækker eventuelle skader på dagen. Forsikring er dog som altid et anliggende mellem den enkelte og dennes forsikringsselskab, så spørg din egen forsikring om der er dækning for eventuelle skader. Ved tidligere banedage har der været selskaber der dækker skader i specielt grøn klasse, da der er tale om køreuddannelse med instruktør, men spørg dit selskab.

Uddannelsesprogram for grøn klasse til brug overfor forsikringsselskab kan findes her: http://ducati.dk/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=12848

Der kan ikke rejses erstatningskrav mod Padborg Park, DKD, masterkørere, andre deltagere eller tredjemand.

Overnatning på banen:
Der kan overnattes på banen (i ryttergården samt på begrænset græsareal) både mellem onsdag og torsdag og torsdag og fredag. DKD råder over bygningerne på banen, så overnatning inden døre er muligt (man smider et liggeunderlag og en sovepose på gulvet) – pladser inden døre er yderst begrænsede. DOMMERRUM er reserveret, så dette kan ikke benyttes.

Herudover findes B&B nær banen.

Mad og drikke på banedagene samt eventuelle sociale aftenarrangementer:

Torsdag og fredag – Morgenmad og frokost inkluderet i deltagergebyret for kørere.

Torsdag og fredag – hele dagen – diverse (inkluderet i deltagergebyret). Der vil hele dagen være vand, sodavand, diverse sødt (slik chokolade etc.), så deltagerne ikke dehydrerer eller går sukkerkolde i løbet af dagen.

Separat tråd om sociale arrangementer, og behov for hjælpere vil komme senere.

Godt vejr (= tør vejr):
Der gives ingen garanti for tørvejr, men statistikken er god.

Johnny Lindhardt/Dorthe Lindhardt
Formand og Kassemester DKD

Deltagerliste:
Billede

Tilbage til "Motorsport"