Knutstorp/Sturup med EMSE 2017

Banedage, Racer Teams, MotoGP & Superbike m.m.
Brugeravatar
Tvernø
DKD medlem
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Knutstorp/Sturup med EMSE 2017

Indlægaf Tvernø » 8. jan 2017 11:22

JLL skrev:
Tvernø skrev:Dette er velsagtens et meget godt eksempel på forskellen på "professionelle" trackday kørere og almindelige DKD medlemmer med gadecykler, der ønsker banekørsel med sin indregistrerede Ducati samt socialt samvær med andre DKD medlemmer.

Nu ved jeg ikke om du er fræk Tvernø :D :D .

Du har ret i at det sociale element vægtes højt, og det er også meningen med arrangementerne. Meningen er også, at introducere folk på gadecykler til det at begå sig på en racerbane, og give den gas i trygge rammer, samtidig med de får noget køreteknik der også er anvendelig på offentlig vej - specielt i Grøn klasse.

Jeg synes vi i dag ser, at en del af de der nu tager rundt på "de store baner" i Europa, rent faktisk har trådt sine banesko (det er ikke en stavefejl :lol: ) på Padborg Park.

Professionelle trackdays kørere (hvad pokker det så er) er der så også plads til, og kigger du på Rød klasse, så er der nok ikke mange indregistrerede cykler, og også mange der kører på tider der ligger i den lave ende (1:01 er da set dernede, og det er vist meget pænt ...... Godt nok klokket på stopur og ikke transponder :D ).

DKD er ikke en trackdays leverandør, det er der mange andre der gør sig i og har det som en forretning, og i øvrigt gør det godt.

Ønsker man rendyrkede trackdays, så gives der andre muligheder, hvor klubben også støtter op om de sociale aktiviteter som tidligere nævnt.

;)

Selvfølgelig er jeg ikke fræk Hr. formand (forstår slet ikke. hvordan du kunne få den tanke...)
Jeg mener blot at hvis der er DKD medlemmer der ønsker banedage øst for storebælt, de er villige til at betale mere for denne oplevelse og klubben bakker op omkring sådanne arrangementer, godt hjulpet af frivillige medlemmer, kan det da udelukkende være positivt og til glæde for mange DKD medlemmer.
// Claus Tvernø
Ducati 848 Racing

"Il futuro sulla base dell'esperienza, la consapevolezza e il coraggio..."
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 8. jan 2017 12:43

Tvernø skrev:Selvfølgelig er jeg ikke fræk Hr. formand (forstår slet ikke. hvordan du kunne få den tanke...)
Jeg mener blot at hvis der er DKD medlemmer der ønsker banedage øst for storebælt, de er villige til at betale mere for denne oplevelse og klubben bakker op omkring sådanne arrangementer, godt hjulpet af frivillige medlemmer, kan det da udelukkende være positivt og til glæde for mange DKD medlemmer.

Fuldstændig enig Tvernø, men vi er også nødt til at være realistiske.

Hvis Jeg som Ducatist kan køre på Knutten for 440 kr. for en halv dag, og 880 for en hel, og derved få mit Knutstorp behov dækket, på de utallige dage der er med EMSE, og så lige oven i hatten, for stort set samme pris, kan køre med den Svenske Ducatiklub, så tror jeg simpelthen ikke at interessen er til stede for at betale 2.000 kr. for det samme produkt hos DKD.

Herudover kører Zenergy (1.250 kr./dag) og R4F (1.500-1.700 kr./dag), så der er er tonsvis af muligheder for at komme billigt til Knutstorp

Var priserne mere lempelige fra baneudlejerne kunne vi såmænd godt tage et sats, men så længe man forlods skal lægge op mod 100.000 DKK, så bliver det et sats der er lidt for "tungt" efter min mening, specielt når vi skal konkurrere med 4-5 andre banedagsarrangører, hvor nogen kan gøre det til under det halve.
Brugeravatar
Lars Rasmussen
Regional kontakt
Geografisk sted: Langeskov "fyn"

Indlægaf Lars Rasmussen » 8. jan 2017 13:34

JLL skrev:
Tvernø skrev:

Var priserne mere lempelige fra baneudlejerne kunne vi såmænd godt tage et sats, men så længe man forlods skal lægge op mod 100.000 DKK, så bliver det et sats der er lidt for "tungt" efter min mening, specielt når vi skal konkurrere med 4-5 andre banedagsarrangører, hvor nogen kan gøre det til under det halve.

Jeg vil mene vi lige skal huske på at klubben består af godt og vel 700 medlemmer, som alle har krav på den samme service/behandling som de små 50-60 stykker som synes det er skide sjovt (mig selv inkluderet) at race rundt på diverse baner. Og jeg ved godt de bare kan melde sig til en bane dag, men nu er det altså bare ikke alle der lige har de samme interesser for det, så set ud fra det synspunkt, mener jeg det er helt uansvarligt at smide små 100.000 medlemskroner efter et arrangement, som man ikke på forhånd ved om man kan sælge. Personligt har jeg selv deltaget på både Sturup og Knutstorp, og betalt 2 gannge bro frem og tilbage, det er der ikke noget at gøre ved, sådan er det bare hvis jeg vil den vej, og stop så det piveri med jeres broafgifter, I kan godt købe en Ducati til langt over 100-200.000 kr. men kan ikke betale for at komme over broen.

Endelig kan man jo bare deltage i alle de forskellige trackdays man vil, og slå det op på Baren som et fælles arrangement, så får I jo støtte til den sociale del :D

/Lars
Ducati 916 SPS
Ducati 750 F1
Ducati 900 Sport
Ducati St4S ABS
Sachs årg. 1956
Brugeravatar
Lundberg
Regional kontakt
Geografisk sted: Gørlev Sjælland

Indlægaf Lundberg » 8. jan 2017 14:09

Lars Rasmussen skrev:
JLL skrev:
Tvernø skrev:

Jeg vil mene vi lige skal huske på at klubben består af godt og vel 700 medlemmer, som alle har krav på den samme service/behandling som de små 50-60 stykker som synes det er skide sjovt (mig selv inkluderet) at race rundt på diverse baner. Og jeg ved godt de bare kan melde sig til en bane dag, men nu er det altså bare ikke alle der lige har de samme interesser for det, så set ud fra det synspunkt, mener jeg det er helt uansvarligt at smide små 100.000 medlemskroner efter et arrangement, som man ikke på forhånd ved om man kan sælge. Personligt har jeg selv deltaget på både Sturup og Knutstorp, og betalt 2 gannge bro frem og tilbage, det er der ikke noget at gøre ved, sådan er det bare hvis jeg vil den vej, og stop så det piveri med jeres broafgifter, I kan godt købe en Ducati til langt over 100-200.000 kr. men kan ikke betale for at komme over broen.

Endelig kan man jo bare deltage i alle de forskellige trackdays man vil, og slå det op på Baren som et fælles arrangement, så får I jo støtte til den sociale del :D

/Lars

Jeg "piver" på ingen måde over en broafgift på små 500kr (eller mere hvis det er med trailer) for en tur på Padborg Park med DKD.
Men når Ducati Klubben har en 6 cifferet kassebeholdning så kan jeg ikke se det store problem i, at evt afholde en udgift for måske 10-15 personer fra sjælland, til en banedag i sønderjylland.......................det kunne jo i værste tilfælde, trække nogle flere til fra øst-danmark :lol:
Kim Lundberg Andersen
Ducati 899 Panigale trackdaybike
RIDE. EAT. SLEEP. REPEAT.
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 8. jan 2017 14:29

Lundberg skrev: kan jeg ikke se det store problem i, at evt afholde en udgift for måske 10-15 personer fra sjælland, til en banedag i sønderjylland.......................det kunne jo i værste tilfælde, trække nogle flere til fra øst-danmark :lol:

Dette ville i givet fald være en bestyrelsesbeslutning, der kan det passende tages op, hvis du synes :) .
Brugeravatar
Lundberg
Regional kontakt
Geografisk sted: Gørlev Sjælland

Indlægaf Lundberg » 8. jan 2017 15:01

JLL skrev:
Lundberg skrev: kan jeg ikke se det store problem i, at evt afholde en udgift for måske 10-15 personer fra sjælland, til en banedag i sønderjylland.......................det kunne jo i værste tilfælde, trække nogle flere til fra øst-danmark :lol:

Dette ville i givet fald være en bestyrelsesbeslutning, der kan det passende tages op, hvis du synes :) .

Det er hermed gjort ;)
Kim Lundberg Andersen
Ducati 899 Panigale trackdaybike
RIDE. EAT. SLEEP. REPEAT.
Brugeravatar
JimR
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, Fredensborg
Kontakt:

Indlægaf JimR » 26. jan 2017 21:32

så kom 2017 EMSE kalenderen, det er sidste chance at melde sig til inden 31/1 hvis man vil ha' billigere banedage

Image 1.jpg

vi ses

Jim
Martin Nielsen
DKD medlem
Geografisk sted: Allerød

Indlægaf Martin Nielsen » 28. jan 2017 15:26

Tak for info Jim :thup . Medlemsafgift er betalt
2003 999s
1991 851
Superib
DKD medlem
Geografisk sted: Viuf
Kontakt:

Indlægaf Superib » 28. jan 2017 17:44

Kunne man ikke sælge Sjælland til Svensken ??.......... det ville sgu løse mange af landets og DKDs problemer. :shock:

Evt. gå et skridt videre......... tage en snak med Putin, han må sgu da virkelig være interesseret i en "platform" midt inde i NATO, nu da vi andre har så pisse travlt med at ekspandere i Baltikum :banghead:

Måske skulle man lave en "pakkeløsning" hvori Bornholm også kunne indgå.......... så kunne man jo også slippe af med ham "ubåds filantropen" én gang for alle !! :twisted:

Jylland og Fyn hele vejen fra Skagen til Ejderen........ :thup :thup

Hilsen Ib
La Bella Moto Italia
lawaetz
DKD medlem
Geografisk sted: Sunds / Herning

Indlægaf lawaetz » 28. jan 2017 21:04

Lars Rasmussen skrev:

/Lars

Helt enig 8)
Jeg synes klubben allerede yder en fantastisk støtte, både til DKD banedage, og til de entusiaster der drager udenlands og får tilskud til pitboks og socialt samværd.
Hilsen Jørgen
Brugeravatar
JimR
DKD medlem
Geografisk sted: Sørup, Fredensborg
Kontakt:

Indlægaf JimR » 29. jan 2017 12:46

Også enig, der er ingen grund til at begynde at forsøge med dyre DKD banedage på Knutstorp når den er så dyr i forhold til Padborg og når der allerede er flere gode udbydere på banen.

mvh

Jim
Brugeravatar
HansH
DKD medlem
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf HansH » 30. jan 2017 21:36

Tilmeldt EMSE
Glæder mig til nogle gode dage på knutten :D
Mvh hans
Glitfeldt
DKD medlem

Indlægaf Glitfeldt » 2. feb 2017 16:08

Jeg har også meldt mig ind i EMSE, det er godt nok billige trackdays:)

Jeg er klar på samkørsel til især Sturup (kører dog ræs på en japser :roll: ) .
Martin Nielsen
DKD medlem
Geografisk sted: Allerød

Indlægaf Martin Nielsen » 25. feb 2017 21:40

30. Juni - 1 Juli, Knutstorp
3-4 August - Knutstorp
2003 999s
1991 851

Tilbage til "Motorsport"