Ekspressen

Alt det du ikke kan finde ud af at indsende i nedennævnte og åbent forum for kommende DKD-medlemmer
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen
Geografisk sted: The Wild West

Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 4. feb 2018 08:35

Så... er det tid igen. Nu må I gerne sende lidt til vores næste nummer. Grazie.
(Jeg håber der er mere end tre-fire stykker der ser dether :o )
Redattore Capo e Artista Grafico
- Rivista "Ducati Ekspressen" -
Il Papa's Old Racing Boys
- • Curriculum senectutem fugat • -
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Re: Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 20. feb 2018 10:28

Mja... Det ser lidt tyndt ud denne gang..
Brugeravatar
AllanP
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AllanP » 20. feb 2018 12:17

Jamen - vi kan da håbe, at der er nogle flere der disker op med en artikel :o

Kunne man evt. spørge Ducati importøren, om de vil skrive en artikel omhandlende deres ideer og tilgang til det danske marked? Jeg så et jobopslag fra Semlergruppen, hvor de søgte efter en ansvarlig til butikken, og den lyste ligefrem af ambitioner på området.

Mvh,

Allan
Ducati 1199s, larmende lækkert legetøj
Ducati 1098s, Vanvittig vaskeægte vandorgel
Ducati 996, Teamets travle trunte
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 20. feb 2018 12:41

Jeg har såmænd søgt stillingen hos dem - begge gange. Der er vist ikke nok hvid skjorte over mig :lol: Der var ellers rigeligt med gode ideer at byde ind med . Jeg har flere gange gjort opmærksom på det manglende engagement, de evner end ikke at skifte den rædderlige bagsideannonce ud :oops:
Brugeravatar
AllanP
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AllanP » 20. feb 2018 16:44

Hej Niels,

Jeg kan ikke forstå at du blev fravalgt til jobbet. Huskede du at angive mig som reference? Jeg kunne nok tale langt og længe om dine opnåede resultater og kvalifikationer til jobbet. Endda i højtprisende vendinger.... :clap: :thup

Tsk tsk. Semler går glip af noget. Det kan jo være, at salget ikke må gå for hurtigt ;)

Men havde de en artikel til os?

Mvh,

Allan
Ducati 1199s, larmende lækkert legetøj
Ducati 1098s, Vanvittig vaskeægte vandorgel
Ducati 996, Teamets travle trunte
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 20. feb 2018 18:47

Er i sikker på salg er den verden de bevæger sig i ? -Leasing er ret så stor en del af semler-koncernen....
-Og ikke et ondt ord om det......... (her ihvertfald)

Nok lidt gammeldaws men, Jeg holder af disse ord fra Michael Ahlefeldt-Laurvig: Den med mest legtøj når han/hun dør, har vundet! (behøver vel ikke nævne at: Leje/lease ikke tæller med) -Det tænker jeg bare ikke er den filosofi de følger...

Ps: Jeg kommer ikke i nærheden af Greven's samling.... :hammer:
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 20. feb 2018 21:25

Tænker, at det er svært at være en Ducati forhandler i DK, der kun sælger nye motorcykler. På nær Scrambler modellerne og de billigste Monsters er Ducati simpelthen for dyr.

Her i slutningen af i sommers var jeg hos F.I. Motorcykler. Den meget omtalte og hypede Supersport havde været til salg fra lige før sommeren. At dømme ud fra diverse internationale foraer virkede det som om de blev revet væk. Jeg spurgte hvor mange de havde solgt? Én.

Tror der er mere salg og forretning i de brugte Ducati’er, det passer ligesom bedre til den danske pengepung. Hvor mange i Ducati Klub Danmark kører rundt på en ny Ducati?

Ducati København er vel den eneste Ducati “forhandler”, som ikke sælger brugt. Hvilket nok ikke er klogt.

Jeg kender ikke salgstallene for nye Ducati’er, som så skal deles ud på en 3-4 forhandlere, men mit gæt er, at det spinder man ikke guld på.

Måske Ducati København forventer, at leasing er deres “game changer”. Men de leasing priser jeg har set er ikke foræringspriser. Og leasing er jo bare en alternativ form for finansiering.

Hvis ikke Ducati København havde støtte fra Semler Koncernen tror jeg ikke, at de stadig lå der.
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 21. feb 2018 08:57

Importøren har ikke taget imod tilbuddet “Importørens side”. Jeg har kun besøgt butikken én gang, men var lige ved st få croissanten galt i halsen, da han omtalte Desmosedicien som en gaaaammmel motorcykel. Den har da nogle år på bagen, men hvorfor tale den ned over for nye, ganske uvidende kunder? Der er jo rigeligt med historier, som den unge, spændstige, karseklippede salgsassistent i stram habit sandsynligvis ikke kender, og ganske rigtigt står der FLEX i panden på ham. Tsk tsk. Det er da vist ikke noget for en gammel mand med olie under neglene. :banghead:
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem

Indlægaf Niklas P » 21. feb 2018 09:31

Det er i tråd med hvad jeg fik at vide derinde, at de ikke interesserede sig for Ducati’er, der var mere end ca. 5 år gamle. De sælger og servicerer “nyt”.

Jeg var der for at kigge på den nye Supersport og nævnte under samtalen min egen gamle 900SSie og han anede ikke hvad det var for én. Han vidste, at der tidligere havde været nogle SS’ere, men meget mere vidste han ikke.

Ikke at min SSie er særlig historisk spændende eller betydningsfuld i Ducati’s model historie, men når man står under lanceringen af en ny Supersport og ikke aner hvad historien er bag, så er det for meget salg og for lidt passion for mig.

For mig, især med et mærke som Ducati, der forventer jeg en vis historisk viden hos en forhandler.
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 22. feb 2018 09:22

Nu kan man (jeg) ikke pt. se statistikken over hvad medlemmerne har stående.... men MON IK' at: "Gennemsnittet falder noget udenfor de der 5 første års levetid"

-måske det er vores drømme-maskiner der slet ikke passer ind i verden mere ?? :shock:
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
peter hansen
DKD medlem

Indlægaf peter hansen » 27. feb 2018 08:55

Jeg har også besøgt importørens forretning en enkelt gang og fortalte dem selvfølgelig at der er en lille ø der hedder fyn og der har jeg en lille biks der handler om at passe godt på DUCATI'er.
Uh, de ville lave en tur rundt i det ganske land og lære DUCATI-danmark at kende, jeg har dog ikke set dem endnu!

Det danske marked er specielt pga. afgiften, men det gør jo bare at vi passer bedre på cyklerne end i andre lande.
I firserne var der nogle tiltag fra importør Vagn Stevnhoved, der kom f.eks en ladning 500 SD som fabrikken ikke kunne komme af med, og de blev så solgt i danmark 5 år efter de var produceret, en sjov og måske knap så heldig historie.
Det er ikke nemt at sælge nye DUCATI'er i danmark, men det er jo ikke kun importørens skyld.
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 12. mar 2018 15:34

Næh, det er vel ikke importørens skyld. Der er nu sat betydeligt flere nummerplader på i 2017 end 2016. Det´ sgu nok detder FLEX, der lokker folk i gyngen.
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 13. mar 2018 20:18

Nåja, nu var den kørt helt ud i botanikken, tråden :clap:
Så - for at vende tilbage til emnet - Det er tæt på med endnu et nummer af det gamle blad på papir. Der er tryk på hos Morten, og Postmords æsler skal jo vidt omkring, og de skynder vist ikke på dem.
Så - det præcise udgivelsestidspunkt ligger som sædvanligt ude i den tågede hyacinth.
Men snart. :hacker
Brugeravatar
Dorthe
Kassemester
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf Dorthe » 13. mar 2018 21:53

Og vi glæder os - som sædvanligt - til at tømme postkassen :D

/dorthe
Ride the bikes, play the music & dance in the kitchen….

Dorthe Lautrup Lindhardt
Andreas H
Regional kontakt

Indlægaf Andreas H » 19. mar 2018 18:12

Det blir godt! :thup

/Andreas
Ducati 916 Strada '97
Un Ducatista Nuovo
Brugeravatar
Flemming Disc
DKD medlem
Geografisk sted: Lolland-Falster
Kontakt:

Indlægaf Flemming Disc » 19. mar 2018 20:53

Også her ;) :thup :pint:
Venlig hilsen
Flemming Disc
http://www.discteknik.dk
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 26. mar 2018 22:21

Jeg tror sørme der er bid Tirsdag. Jeg ved det findes på papir nu ;) Det når så ud til jer inden påske, pyh..
Fra 0-100 på en afrivningskalender. Ak ja.
Brugeravatar
JLL
Formand
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf JLL » 27. mar 2018 09:07

Vi fik kassen med "restoplaget" (som udsendes til potentielt nye medlemmer) en gang midt/sidst i sidste uge, hvilket burde indebære at trykkeriet har sendt bladene til PostNord deromkring.

Håber er da at det kommer inden Påske.

Vi venter også med spænding på at se hvornår det lander i postkassen.