Køb af Ducati 749 dark

Hvad skal jeg være opmærksom på, modelsammenligninger
mso@alinea.dk

Køb af Ducati 749 dark

Indlægaf mso@alinea.dk » 12. feb 2018 12:08

Hej
Jeg er helt ny på Ducati-fronten, og har førhen mest kørt ret gamle motorcykler; Triumph, Yamaha XT500, 2 veteran Harleyer og den slags. Jeg kunne nu godt tænke mig at skifte til noget mere moderne, hvor designet er i top. Den kombination har jeg fundet i 749 Dark. Jeg skal dog lige have solgt min Harley Electraglide først:)
MEN: Derfor ville jeg høre om der er erfaringer herinde med netop den?

Bh
Magnus
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Re: Køb af Ducati 749 dark

Indlægaf Niklas P » 12. feb 2018 19:09

Dark versionen (mat sort) er en billigere udgave af den normale 749’er, dog ikke at forveksle med glossy sort, som ikke var en billig udgave.

Du kan evt. google 749 Dark, så finder du hurtig det præcise svar.

Det er værd at vide inden du sammenligner priser med andre 749’ere til salg.

Kan se, at der er et par mat sorte til salg lige nu.

Husk også, at det skete et facelift omkring 2004-5 stykker med diverse ændringer teknisk og kosmetisk.

Generelt med Ducati’erne, så er der lavet flere versioner af de enkelte modeller, samt nogle årgange er mere attraktive end andre, så det er en god ide at sætte sig ind i model historikken, så man betaler for det man får.

For sælgerne er som regel meget ivrige efter at skrive, hvis det er en special model eller årgang, og ikke så ivrige hvis det et en af de skrabede versioner.
Sota
DKD medlem
Geografisk sted: Als
Kontakt:

Re: Køb af Ducati 749 dark

Indlægaf Sota » 12. feb 2018 23:29

mso@alinea.dk skrev:Jeg er helt ny på Ducati-fronten, og har førhen mest kørt ret gamle motorcykler; Triumph, Yamaha XT500, 2 veteran Harleyer og den slags. Jeg kunne nu godt tænke mig at skifte til noget mere moderne, hvor designet er i top. Den kombination har jeg fundet i 749 Dark. Jeg skal dog lige have solgt min Harley Electraglide først:)
MEN: Derfor ville jeg høre om der er erfaringer herinde med netop den?

Har du prøvet en tur på en 749 ? (eller for den sags skyld en 999)
Hvis ikke, ville jeg tro at det var en god ide, da det en motorcykel med en meget sportslig siddestilling især i forhold til de cykler du nævner i dit indlæg :ugeek: :ugeek:
Dan
998s/r #43
1199 #52
HM1100