Il Motore a Vapore #112

Alt det du ikke kan finde ud af at indsende i nedennævnte og åbent forum for kommende DKD-medlemmer
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen
Geografisk sted: The Wild West

Il Motore a Vapore #112

Indlægaf NielS3 » 7. jun 2017 20:10

Så er det tid til at rydde hovederne for gode historier og memory-cardene for billeder.
- Hvis der altså skulle være interesse for endnu en udgivelse af Damplokomotivet ;)
Redattore Capo e Artista Grafico
- Rivista "Ducati Ekspressen" -
Il Papa's Old Racing Boys
BilledeBillede
- • Curriculum senectutem fugat • -
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Re: Il Motore a Vapore #112

Indlægaf NielS3 » 3. jul 2017 22:53

Nå. Der er ikke tilsendt mange røverhistorier ...
Allan har nu været på færde (og jeg kan love det er en hårrejsende historie :shock: ), men det er desværre ikke nok til et blad. Avanti Ducatisti!
Nu holder redaktøren sgu ferie :hacker :pint:

Skal vi satse på et julenummer :lol:

Deadline er som altid ... i forgårs :lol:
Nej, skidt - skal vi prøve
15. august
BilledeBillede
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 2. aug 2017 17:26

Skal jeg bestille bedemand..? :o :? :( :lol: :banghead:
BilledeBillede
Brugeravatar
AllanP
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AllanP » 3. aug 2017 16:24

Kom så piger og drenge. I skal til tasterne :)

Det er slet ikke så slemt at skrive en historie og så garnere den med masser af billeder.

Der må også være nogle af jer, der har været på sommerferie på ryggen af en Ducati - skriv om det.

Eller dig der har fået en scrambler med knopdæk - vi vil høre din historie om fræseri på grusvejene i Jylland.

Eller hvad med dig, der har fået den sidst nye model - må vi høre om dine erfaringer?

Kom glad 8)

Mvh,

Allan
Ducati 1199s, larmende lækkert legetøj
Ducati 1098s, Vanvittig vaskeægte vandorgel
Brugeravatar
AllanP
DKD medlem
Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AllanP » 4. aug 2017 11:21

og forresten...

Hvis der er ærede medducatister, der har en oplagt historie, og som de ønsker at få bragt frem i vores fremragende medlemsblad, men afholder sig fra at skrive, fordi de ikke mener, at deres kompetencer i stavning og tegnsætning egner sig til vores medlemsblad, så vil jeg gerne tilbyde min hjælp.

Skriv en pb eller send mig en mail, så høvler jeg gerne teksten igennem, sætter et par kommaer, drysser lystigt ud med "r" i slutningen af udsagnsord samt fjerner "d" i gjordt!

Jeg behøver ingen kreditering for denne service! Jeg ønsker blot flere artikler til medlemsbladet :thup

Mvh,

Allan
Ducati 1199s, larmende lækkert legetøj
Ducati 1098s, Vanvittig vaskeægte vandorgel
Brugeravatar
Niklas P
DKD medlem
Geografisk sted: Køge

Indlægaf Niklas P » 4. aug 2017 15:00

Et forslag til indhold i bladet kunne være medlemmer, der med billeder og tekst viser deres DUC. Skriver kort om hvorfor de købte de lige netop den model, hvor meget kører de, hvor kører de, favorit ruter, hvordan vedligeholder de den, korte anekdoter omkring anskaffelse og brug. Hvad drømmer man om a købe/eje efter nuværende DUC osv.

Sådan en slags løbende præsentation af medlemmerne og deres DUC.

Bladet er rimelig "race" orienteret, men der findes jo efterhånden mange forskellige typer Ducatister, fra hardcore race til touring og alt det i mellem.

Det kunne være spændende at læse om hvad medlemmerne kører på og hvorfor de har valgt netop deres DUC osv.

Man kunne enten have et fast format, som folk kunne bruge, eller bare lade billeder og ord flyde, som man nu vil.

Måske nogle tænker, at de skal levere lange artikler og går lidt død på det?
Dorthe
Kassemester
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf Dorthe » 4. aug 2017 15:20

Niklas P skrev:
Måske nogle tænker, at de skal levere lange artikler og går lidt død på det?

De seneste banedage, hvor vi har været + 50 klubmedlemmer tilstede, har jeg tigget og bedt om at hver især sendte mig bare 10 linjer fra dagene..... Fra dagene i april på Padborg Park, har jeg modtaget indlæg fra to (2) - dog lidt over 10 linjer, men.... To personer har griflet noget ned!

Håber, det er fordi klubmedlemmerne har så travlt med at køre, at de ikke har tid til at skrive..... Sjovt nok synes ingen, vi skal droppe Ekspressen, og flere har da også en mening om, hvad de ikke gider læse - men se det nu i øjnene, folkens: Ingen skriverier, intet blad!

/dorthe - som stadig vil forsøge at få et par linjer ud at deltagere på de kommende banedage i næste uge :hacker

PS - fint tilbud om korrektur, Allan - sammen service er til rådighed hos mig og naturligvis redaktøren, som gør et stor stykke arbejde ;)
Ride the bikes, play the music & dance in the kitchen….

Dorthe Lautrup Lindhardt
Brugeravatar
CPH_848
DKD medlem

Indlægaf CPH_848 » 4. aug 2017 19:47

Nu har jeg sendt to historier afsted (ikke race), men jeg støtter ideen om en medlemspræsentation og lidt om hvad man har og hvorfor man har købt en Ducati. I det her land, er det om noget andet sted, et meget bevidst valg og ikke bare fordi man ikke lige kunne få den der SV1000 man havde haft øje på.
Brugeravatar
Dorthe
Kassemester
Geografisk sted: Ama'r

Indlægaf Dorthe » 4. aug 2017 21:39

CPH_848 skrev:Nu har jeg sendt to historier afsted (ikke race), men jeg støtter ideen om en medlemspræsentation og lidt om hvad man har og hvorfor man har købt en Ducati. I det her land, er det om noget andet sted, et meget bevidst valg og ikke bare fordi man ikke lige kunne få den der SV1000 man havde haft øje på.

Cool :D

Kunne man tænke sig, at én af jer startede med at skrive en historie om "købet" og så gav stafetten videre? Så er man lidt bundet af udfordringen? 8)

/dorthe
Ride the bikes, play the music & dance in the kitchen….

Dorthe Lautrup Lindhardt
Hare
DKD medlem
Geografisk sted: Ålsgårde, Sjælland (tæt på Helsingør)

Indlægaf Hare » 5. aug 2017 11:21

Har sendt en artikel til dig Niels håber det er på den rette mail adresse = din "xxxxx@me.com" adresse
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 7. aug 2017 23:56

Tak Alex. Mo'taget. Fik ikke :pint: lige >hup< :hacker svaret...
Og for hulan, der sker noget her. Det er godt det rasler lidt ;-)
Jeg er i fuldt sving med bladsnitteriet og takker alle. :thup

... Den med "Mig og min cykel" og "Hvorfor nu Ducati" er ongoing. Det er erfaringsmæssigt svært at lave en fast rubrik, men der har da vist været en ti stykker af netop den type allerede. Men - god ide. Hold Dem ikke tilbage, hvis De ønsker det ristet i runer: altså.. skriv gerne et indlæg til bladet om emnet - eller endnu bedre: skriv din egen trosbekendelse.

Mht. korrektur foregår det automatisk her... Don't worry. (Det er noget i min gebarndom) Der slipper da en fis igennem ind imellem - men den er som regel godt gemt ;-) Tit er det mine egne sålfjel.
BilledeBillede
Brugeravatar
NielS3
Ekspressen

Indlægaf NielS3 » 16. aug 2017 09:53

Der kommer - endnu - et blad, med let begrænset sidetal. Jeg havde da næsten opgivet håbet :(
Der har været ringet med klokkerne flere gange, men nu tror jeg sgu det er ved at være ude med det glittede magasin. Jeg har mistet pusten efterhånden.
Video killed the radio star - og så videre.
BilledeBillede
Henrik Kgs. Lyngby
DKD medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Indlægaf Henrik Kgs. Lyngby » 16. aug 2017 11:46

Hej Niels,

Jeg glæder mig allerede, til verdens fineste Ducati-blad for rigtige brugere.... :thup
-At jeg så ikke rigtig for brugt maskinen for tiden er lidt en anden sag :banghead:

Jeg håber at nogle af de der har været på padborg for skriblet nogle linier og billeder, masser af gode billeder! -Måske det nok kunne vække trangen til en tur mere i synne-jyske-cirkler ;) (-og være med til at fylde et julenummer)

Mvh. Henrik
Mvh. Henrik www.FTCO.dk
Brugeravatar
jan
DKD medlem
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf jan » 7. sep 2017 19:15

Modtaget på matriklen i dag. Hammergode skriblerier, tak for det.

Det er også en fornøjelse at læse om "hjemmesløjd" projekterne. Næsten alt kan lade sig gøre, blot man har viljen og ikke mindst tiden :) Måske de burde udgives i særskilte pdf'ere til download fra teknikafsnittet.
Udsæt ikke til i morgen, hvad der kan udsættes til i overmorgen
Brugeravatar
Flemming Disc
DKD medlem
Geografisk sted: Lolland-Falster
Kontakt:

Indlægaf Flemming Disc » 7. sep 2017 21:30

jan skrev:Modtaget på matriklen i dag. Hammergode skriblerier, tak for det.

Det er også en fornøjelse at læse om "hjemmesløjd" projekterne. Næsten alt kan lade sig gøre, blot man har viljen og ikke mindst tiden :) Måske de burde udgives i særskilte pdf'ere til download fra teknikafsnittet.

:thup :thup :thup :thup :thup :thup :pint:
Venlig hilsen
Flemming Disc
http://www.discteknik.dk

Tilbage til "Generelt"