Øvrige veteraner i privateje

Ducati 175S fra 1957

Ducati 175SFlemming (fåreelsker) fotograferet med sin 175S i 1986. Cyklen ejes nu af Michael Hallengren.

175S'eren blev produceret fra 1957 til 1960. Den er uden Desmo, yder 14 HK og skulle have en topfart på 130 km/t. Vægten er 104 kg.

Ducati 175T

Ducati 175 TFørst tak for papirerne til indmeldelse i klubben. Jeg sender et par billeder af motorcyklen, som jeg købte på et stumpemarked i Tyskland, i ikke så god stand i april 1999. Jeg skilte den ad, stump for stump og pussede det op + maling og forkromning.

Det er en 175cc T model fra 1958, med stelnr 1866 og motornr. 1850. Er det muligt, at du engang kan undersøge om det ikke er en fra 1957. Efter bøgerne kan jeg ikke rigtig få det til at passe, for så skulle den have 17" hjul, min har 18". Den har kørt 28.000 km og går som en drøm.

Venligst Hugo Larsen

Ducati Regolarita

Ducati RegolaritaDucati Regolaritá 125 produceret fra 1974 til ca.1978. Denne model er sandsynligvis fra 1974. Motoren er formentlig en Sachs, eller en videreudvikling af denne. Nok ikke en ren Ducati udviklet sag. Motoren yder 21,8 HK ved 9.000 rpm og kører på 5 % olieblandet benzin. Modellen blev videreudviklet, motoren kom op og yde 25 HK ved 10.250 rpm og lydpotten lagt over motoren. Denne nye model kom til at hedde Six Days 125.

På generalforsamlingen i 2000 blev denne meget sjældne model dømt som bevaringsværdig og det blev vedtaget at købe denne som klubbens ejendom. Hensigten er at den skal anvendes til fremtidige udstillingsformål og vises frem ved passende lejligheder.

Klubbens Regolaritá er købt i Vissenbjerg på Fyn, den oprindelige ejer købte den for at køre trial på den. Men den levede vist ikke helt op til forventningerne.

Ducati RegolaritaRegolaritá søger nu en godt og trygt hjem. Hun trænger til kærlig pleje, hun er i god stand, men mangler lidt rent kosmetisk, kort sagt en kærlig hånd. Vores tidligere formand, Peter Hansen, har allerede tilbudt at male tanken, men stellet kunne godt trænge til en malerkost. Interesserede kan henvende sig til den lokale kontaktperson, er der rigtig mange henvendelser, finder vi den heldige vinder ved lodtrækning.

Rita blev restaureret i tip-top stand af Team VIP-Racing i 2010. Læs Ib's artikel i Ekpressen 89 fra december 2010, hvor formålet bl.a. var at holde racerteamet i vintertræning med trialkørsel.

Ducati 3-hjuler - homemade

Den mystiske 3-hjulerDenne mystiske 3-hjuler faldt vi over på en klubtur til Bologna i 1991, parkeret på en mark meget tæt på NCR's værksted. Den er ganske smart når man skal i Brugsen og hente engangsbleer.

Da vi ikke har kunnet spore "transporteren" i vort omfattende Ducati-bibliotek, gætter vi på at det er en prototype eller en hjemmebygger. Motoren er en 48cc to-takter fra 1962, den blæserkølede udgave blev anvendt i en Cacciatore 48 (trial model) og i en 48 Falcon, produceret til det amerikanske marked. Derudover ved vi ikke ret meget om dens historie.

De trehjulede køretøjer var meget populære i Italien i tredserne. Ducati har også produceret en officielt. Ducati 200 Muletto, den var noget kraftigere end dette mysterium og udstyret med fire-takts motoren fra "Cruiser" scooteren.

Kan du bidrage med flere informationer modtages de gerne.